رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستانی در اسلام آباد با رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستانی در اسلام آباد با عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار اظهار داشت: دولت پاکستان به صورت همه جانبه از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کنند. ما طرفدار پایان جنگ و صلح و ثبات در افغانستان هستیم. پاکستان از جنگ در افغانستان متضرر است و از صلح نفع می‌برد.

علوی بیان داشت: ما خواستار افزایش همکا‌رهای خود با افغانستان در عرصه آموزش، تحصیلات عالی، تکنالوژی معلوماتی و صحت عامه می‌باشیم.   

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز درباره وضعیت افغانستان، مذاکرات صلح، چالش‌ها و فرصت‌های دست یافتن به صلح و زمینه‌های همکاری دو جانبه میان دو کشور کفتگو کرد. 

عبدالله اظهار داشت: افغانستان خواستار روابط نیک با تمام همسایه‌های خود به ویژه جمهوری اسلامی پاکستان می‌باشد و صلح ثبات در افغانستان زمینه همکاری، رشد تجارت و توسعه میان دو کشور و کلیت منطقه را فراهم می‌سازد.

عبدالله عبدالله افزود: ما برای فائق آمدن بر مشکلات و پایان جنگ یک فرصت استثنایی و واقعی در اختیار داریم. امیدواریم با پشتیبانی داخلی و حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی این‌بار به صلح و ثبات دائمی دست یابیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.