قادری مسئول ایستگاه آتشنشانی حاجی آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طی آمار و تماسهایی که بااین ایستگاه برای حوادث گرفته میشود ۹۸درصد تماسها مزاحمت تلفنی ومتفرقه بوده است.
او افزود: به طور میانگین روزانه ۸ تماس و در طول سال ۲هزار و۸۸۰ تماس با این ایستگاه آتشنشانی در حاجی آباد صورت میگیرد.
قادری با اشاره به اینکه تلفن ۱۲۵ آتشنشانی پل ارتباطی شهروندان در زمان وقوع حادثه است، گفت: باید برای دسترسی سریع شهروندان در زمان وقوع حادثه تلفن آزاد بوده و مشغول نباشد.
بیشتر بخوانید
مسئول ایستگاه آتشنشانی حاجی آباد بیان کرد: شهروندان برای موارد غیر از حادثه به هیچ وجه شماره ۱۲۵ را شماره گیری ننمایند تا افراد حادثه دیده بتوانند در زمان وقوع حادثه به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
او در ادامه گفت: آموزش، فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی نسبت به تاثیر منفی این گونه تماسها در از دست دادن زمان مفید برای کمک به افراد در معرض خطر وظیفهای همگانی است که نهادهای آموزشی، رسانهها و عموم افراد جامعه باید خود را نسبت به آن مسئول بدانند.
انتهای پیام / ط آ