پیشگیری از وقوع سیلاب با لایروبی رودخانه خرم‌آباد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: لایروبی رودخانه محدوده شهری خرم‌آباد عامل مهمی در پیشگیری از وقوع سیلاب محسوب می‌شود که اکنون در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهارداشت: اگرچه اختلاف نظر‌هایی در این زمینه بین شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری خرم آباد وجود دارد، اما تلاش ما این است تا با اقدام به موقع هرچه سریعتر مشکل لایروبی رودخانه‌های داخل شهر بر طرف شود.

او بیان کرد: لرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در زاگرس میانی و میزان بالای بارش‌های سالانه، شرایط زمین شناسی و وجود سازند‌های ریزدانه و نفوذناپذیر و تولیدکننده رواناب، وضعیت توپوگرافی خشن و کوهستانی و شیب تند، یکی از پنج استان اول سیل خیز کشور است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: از طرفی تقریباً همه شهر‌ها و حدود ۸۰ درصد از روستا‌های پرجمعیت لرستان در کنار رودخانه‌های دائمی و پرآب و سیل خیز بنا شده‌اند بطوریکه هر ساله توسط سیل‌های فصلی تهدید می‌شوند.

حسن نژاد اضافه کرد: عملیات لایروبی را از پل جهادگران تا پل شکسته این شهرستان آغاز کرده ایم، اما بیشتر نقاط روخانه مشکلی نداشته و براساس وظیفه محول به طور کامل انجام خواهیم داد.

رود خرم‌آباد از دره‌های بخش سربند شرقی بروجرد در استان لرستان سرچشمه گرفته و خرم رود نام گرفته و رود‌های کوچک و خشک‌رود‌هایی که در فصل بارندگی دارای آب می‌باشد به این رودخانه متصل می‌گردد.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.