غیبی گفت: متاسفانه پس از کسب مقام قهرمانی مسابقات دوی کوهستان هیچ حمایتی از من نشده است.

علی غیبی قهرمان مسابقات دوی کوهستان کشوری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با این رقابت‌ها اظهار داشت: این مسابقات در ۳ مرحله برگزار شد. ۲ مرحله اول با کمک نرم افزار "استراوا" برگزار شد. علت استفاده از این نرم افزار انجام مسابقه به صورت انفرادی بود تا خطر ابتلا به ویروس کرونا ورزشکاران را تهدید نکند.

او ادامه داد: طول مسیر مراحل اول و دوم ۱۵ کیلومتر بود. مرحله سوم که فینال مسابقات بود با حضور ۲۵ دونده و در مسیری به طول ۳۰ کیلومتر برگزار شد. در نهایت با فاصله ۴ دقیقه‌ای نسبت به نفر دوم قهرمان مسابقات شدم.

قهرمان مسابقات دوی کوهستان درباره برنامه خود در آینده بیان کرد: در صورتی که مسئولان از من حمایت کنند، قصد دارم در مسابقات جهانی شرکت کنم. البته به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر خبری از مسابقات جهانی نیست.

پس از شکست اعتیاد، ورزش حرفه‌ای را آغاز کردم

غیبی در خصوص این که از چه زمانی ورزش حرفه‌ای را آغاز کرد گفت: تا ۳ سال پیش من ورزشکار نبودم. پس از آشنایی با رحیم قهرمانی (مربی دوی کوهستان) این ورزش را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم.

او ادامه داد: پیش از آغاز ورزش حرفه‌ای متاسفانه اعتیاد داشتم. خدا را شاکرم که پس از شکست اعتیاد ورزشکار شدم. البته ابتدا در مسابقات دو شرکت می‌کردم و پس از آشنایی با ورزش اسکای رانینگ (دوی کوهستان) به آن علاقه‌مند شدم.

هیچ حمایتی از من نشده است

قهرمان مسابقات دوی کوهستان در خصوص حمایت‌های مسئولان از ورزش دوی کوهستان اظهار کرد: متاسفانه تا به امروز از من هیچ حمایتی نشده است. در حال حاضر بیکار هستم و با وضعیت نابسامان اقتصادی این روز‌ها زندگی کردن با ۲ فرزند برای من دشوار است.

هیچ حمایتی از سوی مسئولان نمی‌شوم/ نیاز به یک حامی مالی دارم

او ادامه داد: قرار بود پس از قهرمانی ۳ میلیون تومان از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی پاداش بگیرم که پس از گذشت ۱۲ روز این پول به حساب ما واریز شد.

غیبی افزود: وقتی از ورزشکار حرفه‌ای حمایت نشود، به مرور زمان ورزشکار دلسرد می‌شود. دوی کوهستان یکی از پر خطر‌ترین ورزش‌ها است. اگر در زمان تمرین‌ها من آسیب ببینم چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

نیاز به یک حامی مالی دارم

قهرمان مسابقات دوی کوهستان در پایان گفت: حالا که قهرمان مسابقات کشوری شده ام و در ورزش زحمت کشیده ام هیچ کسی من را نمی‌شناسد. در استان البرز هم که محل زندگی من است، از من حمایت نمی‌شود. در حال حاضر در یک خانه سرایداری ۳۰ متری زندگی می‌کنم. افراد زیادی قصد حمایت از من را داشتند، اما پس از مدتی هیچ خبری از آن‌ها نشد. متاسفانه مشکلات در ورزش ما زیاد است.

او ادامه داد: در حال حاضر نیاز به یک حامی مالی دارم. قول می‌دهم در صورت داشتن یک حامی مالی در رقابت‌های جهانی افتخار آفرینی کنم و پرچم کشورم را در میادین بین المللی به اهتزاز در آورم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار