دويدن در طبيعت به طور عام و دوى كوهستان يا اسكاى رانينگ در مفهوم رقابتى آن ورزشى نوپا است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛دويدن در طبيعت به طور عام و دوى كوهستان يا اسكاى رانينگ در مفهوم رقابتى آن ورزشى نوپا است.

Whousz:
سبك و سريع
 
دويدن در طبيعت به طور عام و دوى كوهستان يا اسكاى رانينگ در مفهوم رقابتى آن ورزشى است نوپا که هيجان زياد دويدن در مسيرهای کوهستانی و عواملی چون فرار از زندگى شهرى، سر و صدا و آلودگى هوا و رسيدن به قلب طبيعت در كمترين زمان و با سبكترين تجهيزات، موجب شده روز به روز بر تعداد طرفدارانش افزوده شود.

جدا از جذابيت هاى فراوان اين رشته، قابليت هاى زيست محيطى كشور و وجود كوه هاى بلند و بكر ما را برآن داشت تا اولين مسابقه رسمى كشور را با شعار " با پاهات پرواز کن " و در تاریخ 25 تیر ماه، با اخذ مجوز از وزارت ورزش و جوانان و با همکاری مثمر ثمر معاونت ورزش های همگانی برگزار كنیم.  این مسابقه با رعایت قوانین بین المللی و ایجاد امکان حضور بانوان ورزشکار با شرایطی یکسان برگزار خواهد شد. به علاوه، علاقمندان اين رشته پیش از این مجبور بودند هزينه هاى گزاف سفر به خارج از ايران و شركت در مسابقات اين رشته را متحمل شوند.

ما قصد داریم که در ادامه، این مسابقه را هر ساله و با کیفیتی بهتر از سال قبل برگزار کنیم؛ چرا که معتقدیم برگزارى مرتب و قانونمند اين گونه مسابقات با استانداردهاى جهانى به دليل پتانسیل های طبيعی كشورمان بستر مناسبی برای جذب توريست ورزشى خواهد بود.

آزاد كوه يكى از بلندترين قلل البرز مركزى است که به علت زيبايى و شكل خاص و مستقل قله آن، نزديكى به پايتخت و قرار گرفتنش در منطقه حفاظت شده البرز، بی شک انتخابی بسیار خوب برای برگزاری این مسابقه بود. به علاوه نام آن كه روح مستقل و آزاد اين رشته را تداعى مي كرد از جمله دلايل ما براى انتخاب اين منطقه زيبا، و برگزیدن این نام برای مسابقه مان بود.

هر چند اسكاى رانينگ مفهوم رقابتى دويدن در طبيعت مي باشد و شايد در نگاه اول بسيار تخصصى و سخت به نظر بيايد اما هر كسى و با هر سطح از توانايى ورزشى به شرط تمرين كافى وكسب آمادگى، اجازه حضور در اين مسابقه را خواهد داشت.

شروع مسابقه، از یکی از بکر ترین و زیبا ترین روستاهای منطقه خواهد بود. روستای وارنگه رود به علت حفظ بافت قدیمی توسط اهالی محل و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در آن، همچنان آرامش طبیعی خود را حفظ کرده است.

 از بخش های جنبی این مسابقه که در روز بهزیستی برگزار می شود، می توان به حضور عده ای از کودکان تحت سرپرستی این سازمان  و با هدف آشنا کردن آن ها با طبیعت و ورزش اشاره کرد.
در برگزاری این مسابقه کلیه نکات زیست محیطی رعایت شده است و با حضور داوطلبانه رفتگران طبیعت، در روز مسابقه، دره وارنگه رود پاکسازی خواهد شد.

مسابقه دوی کوهستان آزاد کوه، با ایده نو داود شیرخانی به عنوان طراح مسابقه و متخصص در این رشته ورزشی برگزار خواهد شد.



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار