مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: پرواز‌های فرودگاه بین المللی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام می‌شوند.

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور به فرودگاه‌های کشور و از جمله اهواز ابلاغ شد.

او افزود: از آنجاییکه تعطیلی پرواز‌ها از فرودگاه بین المللی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی امکانپذیر نیست، اما شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت دقیق نکات بهداشتی برای انجام هر پرواز شده اند و عملکرد آن از سوی ناظران رصد می‌شود.

رزاز بیان داشت: همه شرکت‌های هواپیمایی موظف شده اند پس از پایان هر پرواز، محیط داخلی هواپیما را ضدعفونی کنند و تعداد مسافران در اتوبوس‌ها برای رسیدن به هواپیما به منظور افزایش فاصله‌ها و جلوگیری از تراکم جمعیت کاهش یافته، ضمن اینکه پذیرایی در زمان پرواز به منظور کاهش حداکثری تماس دست با صندلی‌ها و وسایل اطراف مسافر ممنوع شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با بیان اینکه به منظور حفظ سلامت مسافران و خدمه پرواز، هنگام ورود به هواپیما بسته‌های حاوی لوازم بهداشتی شامل؛ ماسک و دستکش و همچنین یک بطری آب معدنی به مسافران ارائه می‌شود، تصریح کرد: این اطمینان را به همه مسافران می‌دهیم که پس از هر پرواز هواپیما ضدعفونی می‌شود و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، سفر‌ها با وسایل حمل و نقل شامل؛ هواپیما، اتوبوس، قطار و... به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اما با دستور ستاد با کرونای کشور، انجام سفر‌ها و جابجایی مسافر از سوی شرکت‌های مسافری مذکور منوط به کاهش تعداد افراد و با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از سر گرفته شد و در حال حاضر جابجایی‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.