به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها خبرهایی حاکی از تولید اولین شاسی بلند در کشور رونق گرفته است. آنطور که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا می گوید تولید این خودرو از سال آینده شروع خواهد شد و به تولید انبوه خواهد رسید و گویا نام این محصول لندفروت خواهد بود.
آنطور که مشخص است این شاسی بلند جدید برگرفته از خودرویی چینی است. لندفورت (Landfort) این خودرو چینی را شرکتی به نام گوانگ دونگ فودای (Guangdong Foday Automobile) ساخته که به اختصار به آن «فودای» هم میگویند.
از طرفی طی چند روزه اخیر از شرکت سایپا خبرهایی حاکی از تولید خودرویی آفرودی تحت عنوان پادرا پلاس هستیم که طبق اطلاعات بدست آمده، وانت پادرا پلاس نیز یکی از تولیدی های شرکت فودای است و در نهایت می توان گفت که این خودرو شاسی نیز برگرفته از خودرویی چینی ساخته خواهد شد.
حال برای بازار کشورمان، زامیاد نام جدیدی برای این خودرو شاسی بلند جدید برگزیده است و گویا قرار است این خودرو چینی با نام زامیاد تیوان (Tivan) با برند ایرانی در کشور فروخته شود.
بیشتر بخوانید
شروع تستهای خیابانی تیوان از سال ۲۰۱۲ بود و نهایتا نسخه تولید نهاییاش در سال ۲۰۱۴، ولی به عنوان مدل ۲۰۱۵ به بازار چین آمد. تیوان در کنار پیشرانه ۱.۹ لیتری توربو دیزلیاش، تنها دو پیشرانه بنزینی دارد که هردوی آنها تحت لیسانس میتسوبیشی هستند. پیشرانه ضعیفتر، از نوع تنفس طبیعی بوده و با حجم ۲.۴ لیتر، توانایی تولید ۱۳۴ اسب بخار به همراه ۲۰۰ نیوتن متر را دارد.
اما پیشرانه قویتری که قرار است به بازار کشورمان وارد شود، از نوع ۲.۰ لیتری توربو است. سیستم محرک تیوان بصورت استاندارد، تک دیفرانسیل است، اما خوشبختانه زامیاد میخواهد هم نسخه تک دیفرانسیل (۲WD) و هم نسخه تمام چرخ محرک (AWD) آنرا در ایران مونتاژ کند.
در بازار چین، زامیاد تیوان هم در نسخه ۵ نفره و هم در نسخه ۷ نفره قابل سفارش است و جالبتر اینکه چه مدل تک دیفرانسیل (۲WD) و چه مدل تمام چرخ محرکش (AWD)، هر دو به صورت استاندارد با جعبه دنده دستی تحویل مشتریانش میشود. پس از همین حالا میتوان حدس که نسخه مونتاژی زامیاد نیز هم در مدل دندهای و در مدل اتوماتیک، فروخته میشود.
از همین موضوع میتوان فهمید که زامیاد تیوان، علی رغم چهره جذابش، رقیب پرآپشنی برای برندهایی همچون چری، جک و بیوایدی نیست و حتی اگر به لیست تجهیزات گران ترین تیپش نگاه کنید، چیزهایی مانند فرمان برقی، تهویه اتومات و سنسورهای جلو را نخواهید دید.
از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به سانروف برقی، فرمان هیدرولیک، چهار کیسه هوا، ترمزهای ABS با EBD، مهشکنهای جلو و عقب، چراغهای هالوژنی جلو، آینههای تاشو برقی با گرمکن، رینگ ۱۷ اینچی با تایرهای ۲۴۵/۷۰، صندلی ۴ حالته دستی سرنشین جلو، صندلی ۶ حالته دستی راننده (برقی سفارشی)، دیفرانسیل لغزش محدود در عقب (سفارشی دو دیف)، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر، سیدی پلیر / بلوتوث، نمایشگر ۸ اینچی لمسی و دوربین عقب / نویگیشن اشاره کرد.
انتهای پیام/
آیا پخش فابریک داره یا برداشتن..؟؟
احتمالا با تغیرات کوچیک نمیخوان یه پلاس بهش بچسبونن و با قیمت خیلی بالاتر به مردم بفروشن
ملت عزیز ایران وقتی دوچرخه رو از چین و تایوان و دبی وارد می کنید چه انتظاری از مسولین و دلار و یورو و طلا دارید؟
پولداری ماشین مدل بالا سوار میشی لازم نیست تا آخرین سرعت باش بری برو تو بیابون تخت گاز برو تامام.
خودرو چینی خودرو ایرانی معرفی می کنه
چینی خودشون سلطان کپی اند و سایپا کپی کنه دیگه هیچی
خدا به داد این برسه!!!!
چی ازش دربیارن!!
احتمالا پولش، ۳ برابر پولی هست که به عنوان دیه باید پرداخت کنی تا بتونی یکیشو بخری
دنیای عجیبیه ، انگار قیمت یه مشت آهن از جون آدما گرونتره
درود بر اقتصاد پویا درود بر جهش تولید عجب جهشی ...
به هر حال چه صد در صد ایرانی باشه چه نباشه ما که نمی تونیم بخریم
مبارک خریدارش باشه
باشگاه خبرنگاران جوان منتظر پیگیری تون هستیم
صندلیهای چرمی چون آب جذب نمیکنه برداشته شده و صندلی ابری گذاشته شده
رینگ آلومینیومی چون تجملاتیه برداشته شده و رینگ فولادی گذاشته شده
لنت سرامیکی چون بیخودیه برداشته شده و بجاش لنت های ... گذاشته شده
جنس بدنه چون خیلی بی انعطافه نازکتر و ملایم تر شده
و خیلی از امکانات رفاهی که ایرانیها بهش عادت ندارند برداشته و بجاش مواردی گذاشته شده که با زندگیشان جورتر بشه
وقتی اوردم خونه، بعد از یکی دوبار که رفتم بیرون دیگه روشن نشد.
متوجه شدم سیم باتری شله و شارژ باتری تموم شده .زنگ زدم به امورمشتریان گفتند رایگان مشکل رو برطرف می کنیم. ولی بعد از اینکه امداد خودرو اومد. ۷۰ هزار تومان دریافت کرد.
برای سرویس اولیه بردم و از اونا خواستم که سنسور جلو که از نوقع تحویل داخل سپر افتاده بود رو درست کنند ولی گفتند باید صد و پنجاه هزار تومان بدهی. ماسفانه در این آشفته بازار خودرو، براحتی از مردم کلاه برداری می کنند و صدامون هم بجایی نمی رسه. از باشگاه خبرنگاران درخواست رسیدگی داریم.
حالا ببینیم سایپا به چه قیمتی به بازار عرضه می کنه