معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: کرونا ۲۰ میلیارد تومان از نیمه دوم اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت امسال به تاسیسات گردشگری خسارت وارد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بعد از اردیبهشت، تاسیسات گردشگری، هتل‌ها، مراکز اقامتی و دفاتر گردشگری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به چرخه ارائه خدمات بازگشتند اظهارداشت: تا پایان مهر سالجاری برآوردی نسبت به خسارت‌هایی که در این دوره بعد از اردیبهشت بر تاسیسات گردشگری به دلیل بیماری کرونا وارد شده اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او  بیان کرد: هم‌اینک همه واحدهای گردشگری در چرخه خدمات به مسافران فعال هستند و استاندارد سازی خدمات و تاسیسات برای ایجاد زنجیره اطمینان در قالب سفرهای هوشمند برای گردشگران ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سفرهایی که از سوی بخش خصوصی گردشگری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز استاندارد و دارای مجوز اقامت صورت می‌گیرد جای نگرانی برای شیوع کرونا وجود ندارد.

او  خاطرنشان کرد: به همان اندازه که سلامت جامعه اهمیت دارد معشیت مردم و اشتغال آنان نیز مهم است و باید از آنان حفاظت و برایشان برنامه‌ریزی شود.

میرحسینی با اشاره به اینکه نظارت‌ها در بخش گردشگری نسبت به قبل افزایش داشته تاکید کرد: نظارت‌های میراث فرهنگی و نظارت‌های ترکیبی با سایر دستگاه‌های ناظر از جمله سازمان‌های تعزیرات، بهداشت، صمت و اماکن به صورت تلفیقی درحال انجام است.

او  گفت: همه متقاضیان تسهیلات در حوزه گردشگری که شرایط لازم را داشتند جهت دریافت وام ۱۶ میلیون تومانی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.