مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد گفت: روستا مولد است، اگر معین‌های اقتصادی در ایجاد، تثبیت و توسعه اشتغال روستایی موفق عمل کنند، مهاجرت از روستا به شهر صد در صد متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباسعلی بادیانی مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد در نشستی که در محل دفتر ارتباطات و رسانه شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد، در خصوص لزوم ایجاد صندوق‌های توسعه روستایی گفت: ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد مردمی از اهداف اصلی طرح توسعه مثلث اقتصادی می‌باشد که یکی از راه‌های دست یابی به آن، ایجاد صندوق‌های خرد روستایی می‌باشد.

او افزود: روستا مولد است، اگر معین‌های اقتصادی در ایجاد، تثبیت و توسعه اشتغال روستایی موفق عمل کنند مهاجرت از روستا به شهر صد در صد متوقف خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد ادامه داد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در روستا‌ها ایجاد صندوق‌های توسعه روستایی می‌باشد.

بادیانی در زمینه دستاورد‌های شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد به عنوان معین اقتصادی این منطقه بیان کرد: با کمک مردم ۵۳ تفاهمنامه به ارزش ۹۲۳ میلیارد تومان که ۷۱۱ میلیارد آن سرمایه گذاری مردم و ۲۱۲ میلیارد تسهیلات فرمانداری برای اشتغال روستائیان بوده منعقد گردیده و تا کنون برای ۳۴۶ نفر در این منطقه اشتغال ایجاد شده است.
بیشتربخوانید


حسن حسنی معاون صندوق کارآفرینی امید مشهد در این نشست ایجاد صندوق‌های توسعه روستایی بدون مشارکت مردم را غیر ممکن دانست و گفت: یکی از مهم ترین اقدامات ارزشمند، شناخت ظرفیت و بهره وری اقتصادی روستا‌ها است.


او با اشاره به آمار این صندوق در سطح استان افزود: تا کنون ۲۲۴ صندوق خرد محلی در سطح استان، ۱۸۰ صندوق محلی در روستا‌ها و نیز ۴ صندوق عشایری ایجاد کرده ایم.

معاون صندوق کارآفرینی امید مشهد ضمن توضیح در خصوص شرایط ایجاد صندوق‌های خرد روستایی از اعطای وام با کارمزد ۴ درصد با باز پرداخت ۴۸ ماهه و تنفس ۳ ماهه خبر داد و ادامه داد: تا کنون ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به اعضای صندوق‌های ۱۸۶ روستا در استان پرداخت شده است.

ابوطالب سرابیان بخشدار بخش مرکزی مشهد در این نشست گفت: با توجه به شرایط کنونی باید دستگیر یکدیگر باشیم و در تمامی زمینه‌ها کمک حال هم و خصوصا مردم روستا‌ها باشیم.

او افزود: باید نگاه به شرق و غرب را کنار گذاشته و در کنار هم مشکلات را بر طرف کنیم، رویکرد ما باید ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار در روستا‌ها با هدف کمک به وضعیت معیشت مردم و رفاه نسبی آنان باشد که طرح توسعه مثلث اقتصادی نیز با همین هدف برنامه ریزی و اجرا شده است.

 بادیانی مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد در پایان گفت: شهرک صنعتی محلی در جاده سیمان با همکاری و تلاش  رزم حسینی استاندار قبلی استان و نیز مدیر کل دادگستری استان خراسان رضوی در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد شد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.