۵۴ روستای خراسان رضوی برخوردار از ظرفیت‌های ویژه گردشگری است

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۵۴ روستای خراسان رضوی از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد دیناری معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۳۸ روستا از این تعداد بطور تخصصی و کارشناسی دارای قابلیت گردشگری شناسایی شده و ۱۶ روستا نیز به عنوان "هدف گردشگری" تعریف شده‌اند.

او افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای زیرساخت‌هایی همچون طرح‌های مطالعات راهبردی، بهسازی مسیر‌های ارتباط زمینی، سرویس مناسب بهداشتی، آبرسانی، برق رسانی، محوطه سازی و دیگر موارد مشابه در روستا‌های هدف گردشگری این استان ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید


معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: با این وجود تا زمانی که همه زیرساخت‌های لازم برای این حوزه در خراسان رضوی تامین نشوند بطور عملی توسعه گردشگری روستایی، ایجاد تاسیسات گردشگری و معرفی ظرفیت‌های آن‌ها امکان پذیر نیست.

دیناری به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری مبنی بر "گردشگری و توسعه روستایی" اشاره و بیان کرد: این شعار با هدف جلب توجه جهانیان به گردشگری روستایی و استفاده از مزایای این بخش از عرصه گردشگری به عنوان بخشی جذاب و مورد علاقه انتخاب و در دنیا منتشر شده است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار