به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت یک بازی با نقشه بازی (گیمپلی) خوب و ظاهری مناسب، اولین گام در مسیر تولید یک بازی است. چرا که باید پس از تولید بازی و انتشار آن به هر طریقی که شده برای تبلیغ بازی و جذب کاربر تلاش کنید. بازیسازان برای طی این مسیر یعنی جذب کاربر برای بازیشان شیوههای مختلفی را امتحان میکنند که تبلیغ در اپلیکیشنهای پرمخاطب یکی از این راهها است.
خبر خوب برای بازیسازان این است که بنیاد ملی بازیهای رایانهای شرایط استفاده بازیسازان از شبکه آموزشی دانشآموزان (شاد) برای معرفی بازیهایشان را فراهم کرده است.
این امکان با توجه به تفاهمنامه مشترک میان وزارت آموزشوپرورش و بنیاد ملی بازیهای رایانهای و با توجه به اهمیت معرفی، تبلیغ و ترویج بازیهای ایرانی برای کودکان و نوجوانان برای بازیسازان فراهم شده است.
بیشتر بخوانید
بر این اساس بازیها در دو دسته کلی بازیهای جدی (آموزشی و غیرآموزشی) و بازیهای سرگرمکننده میتوانند از امکان تبلیغ و معرفی در شبکه دانشآموزی شاد استفاده کنند.
در این راستا بازیهای جدی ارسال شده به بنیاد به منظور معرفی در شبکه دانشآموزی شاد که سابقه حضور در دورههای مختلف «جایزه بازیهای جدی» را داشته باشند و صاحب مقامی در این رویداد شده باشند از امتیاز ویژه برای ارزیابی بازیشان جهت معرفی در این سامانه برخوردار خواهند بود.
در دسته بازیهای سرگرمکننده نیز محصولاتی که ویژگیها و اثرگذاریهای مثبت فرهنگی و تربیتی را دارا باشند در اولویت انتخاب و معرفی به این سامانه قرار میگیرند.
همچنین بازیسازان عضو ساختار حمایتی «همگرا» نیز از امتیاز ویژه برای ارزیابی بازی و معرفی به شبکه دانشآموزی شاد برخوردار خواهند بود.
بازیها برای معرفی در این سامانه نیاز به پروانه انتشار دارند و بازیهای ارسال شده پس از ارزیابی در کارگروه مشترک بنیاد ملی بازیهای رایانهای و وزارت آموزشوپرورش، انتخاب میشوند و اسامی آنها از طریق وبسایت بنیاد اطلاعرسانی خواهند شد.
بازیسازان میتوانند درخواست خود مبنی بر معرفی بازیشان در شبکه شاد را به همراه لینک بازیها و سند معرفی ویژگیهای بازی را تا تاریخ ۲۰ مهر سال جاری به دبیرخانه بنیاد ارسال نمایند.
انتهای پیام/