دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: واشنگتن و تل آویو خواهان برگزار نشدن انتخابات فلسطین هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین روز شنبه در مصاحبه با رادیو «صدای فلسطین» گفت: آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند انتخابات فلسطین با موفقیت برگزار شود، چون برگزاری انتخابات به منزله مشروعیت بخشیدن دوباره مخالفت با رژیم اشغالگر است.

وی خاطر نشان کرد واشنگتن و تل آویو با آزادی و استقلال مردم ما مخالفند و به تلاش‌ها و اقدامات خود در نقض قوانین و مقررات بین المللی ادامه می‌دهند.

عریقات گفت: احزاب و گروه‌های فسطینی به اتحاد و یکپارچگی ملی خواهند رسید و با وجود چالش‌ها و تهدید‌های آمریکا و اسرائیل حکم ریاستی (ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین) برای تعیین زمان برگزاری انتخابات صادر خواهد شد.

صائب عریقات تصریح کرد با وجود ادعای امارات، بحرین و احمد ابو الغیط، دبیر کل اتحادیه عرب در مورد توقف طرح تل آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن، اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر اجرای این طرح اصرار دارد.

وی تاکید کرد اقدامات رژیم اشغالگر و طرح معامله قرن (طرح پپیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حل مسئله فلسطین) باعث نابودی راه حل تشکیل دو کشور، ابتکار صلح عربی و ریخته شدن هر چه بیشتر خون شهروندان فلسطینی و گسترش آشوب و هرج و مرج در منطقه می‌شود.

دبیران کل گروه‌های فلسطینی در نشست اوایل ماه سپتامبر که به صورت مجازی در شهر‌های رام الله و بیروت برگزار شد در خصوص برگزاری انتخابات سالم و شفاف توافق کردند. در همین حال نشست دوجانبه مقامات حماس و فتح به مدت سه روز در ماه سپتامبر در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و طرفین راه‌های دستیابی به همکاری و شراکت برای پایان دادن به اختلاف‌های داخلی را بررسی کردند.

گفتنی است امارات مدعی شده است اقدام این کشور به امضای توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل موجب توقف طرح تل آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن می‌شود، اما نتانیاهو پس از نشست سه جانبه مقامات آمریکا، امارات و اسرائیل در واشنگتن اعلام کرد تل آویو از تصمیم خود در الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطین عقب نشینی نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار