۱۲ هزار و ۳۵ سالمند در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش خدمات بهزیستی

هم اکنون ۱۲ هزار و ۳۵ نفر از سالمندان استان چهارمحال و بختیاری دریافت کننده خدمات بهزیستی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش سن جمعیت در استان و کشور و کاهش موالید گفت: اکنون ۸.۸ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

او افزود: ۱۲ هزار و ۳۵ نفر از سالمندان استان دریافت‌کننده خدمات بهزیستی هستند که این افراد از خدمات مراکز شبانه‌روزی، روزانه و خدمت در منزل بهره مند می‌شوند.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: پنج هزار و ۵۵ نفر ازسالمندان زیرپوشش بهزیستی را مردان و شش هزار و ۹۸۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به اینکه ۱۶ مرکز روزانه و سه مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان فعال است ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن و نیمه فعال شدن مراکز نگهداری ۹۷۴ نفر سالمند در مراکز روزانه و ۱۵ سالمند در مراکز شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند.

محمدی گفت: پذیرش سالمند در شرایط کرونایی بسیار سخت و محدود شده و باید از فرد سالمند برای پذیرش شدن در این مراکز، آزمایش کرونا دریافت شود و پس از منفی بودن جواب آزمایش، پذیرش انجام شود و دو هفته فرد سالمند پس از پذیرش در قرنطینه مرکز نگهداری و سپس به داخل مرکز ارجاع داده شود.

او افزود: در این شرایط حضور سالمندان در مراکز روزانه، با جمعیت کمتر و ساعت فعالیت کمتر و با رعایت و دستورالعمل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

محمدی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ سالمند در قالب طرح مراقب در خانه نگهداری و از خدمات پرستار و یا دریافت حق پرستاری در خانه نگهداری می‌شوند.

او ادامه داد: در طرح توانمندسازی سالمندان ۲۰۰ نفر خدمت در منزل و ۴۵۰ سالمند از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

محمدی با اشاره به اینکه در راستای تکریم سالمندان اجرای طرح «پارک تجربه» به عنوان یکی از مصوبات شورای سالمندان استان در دستور کار قرار داشت گفت: به دلیل کمبود اعتبارات اجرایی شدن این طرح با مشکل مواجه شد.

او به صدور کارت منزلت برای حمایت و تکریم سالمندان اشاره کرد و افزود: صدور این کارت در دستورکار دستگاه‌های متولی قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه شعار هفته سالمند «کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» است، اضافه کرد: طرح پایش سلامت سالمندان در طول سال به صورت رایگان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در دست اجراست.

او به برگزاری جشنواره قصه‌گویی مجازی، جشنواره یاس‌های سفید، دلنوشته سالمندان و بازدید از مراکز نگهداری سالمندان و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی در این مراکز به عنوان مهمترین برنامه‌های هفته سالمند در استان اشاره کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار