استاندار هرمزگان گفت: کسبه صنایع دستی استان هرمزگان به طور موقت در ساختمان بازار قدیم ماهی فروشان بندرعباس فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست بررسی و تصمیم گیری برای تعیین محل فعالیت کسبه صنایع دستی آسیب دیده در آتش سوزی معبد هندو‌های بندرعباس، گفت: ساختمان بازار قدیم ماهی فروشان بندرعباس به طور موقت برای فعالیت کسبه صنایع دستی هرمزگان در نظر گرفته شده است و شهرداری بندرعباس باید تا ۳ ماه آینده این مکان را برای فعالیت کسبه صنایع دستی آماده کند.

همتی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز باید پیگیر پرداخت تسهیلات با سود کم و کمک بلاعوض به کسبه آسیب دیده باشد.

او گفت: همه فعالیت‌های اصناف مختلف باید بیمه باشند تا در زمان بروز حوادث با مشکلی مواجه نشوند.

استاندار هرمزگان افزود: به زودی محلی مناسب برای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در نظر گرفته خواهد شد تا بازارچه ماندگاری برای فعالان صنایع دستی استان هرمزگان راه اندازی شود.

بازارچه صنایع دستی واقع در ضلع شرقی معبد هندو‌های بندرعباس اردیبهشت ماه امسال دچار حریق شد و حدود ۳۰ نفر از کسبه فعال در زمینه صنایع‌دستی کسب و کار خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.