ثبت نام وام ودیعه مسکن در دوره دوم برای جاماندگان، از ساعت ۱۲ ظهر امروز (یکشنبه) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ساعت ۱۲ ظهر امروز (یکشنبه) جاماندگان وام ودیعه مسکن می‌توانند از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
بیشتر بخوانید

آن دسته از متقاضیان طرح کمک ودیعه اجاره مسکن که در دور قبل موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۹۹/۰۷/۳۰) جهت ثبت نام در این طرح با مراجعه به بخش تکمیل ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

همانطور که پیش از این و در دوره قبلی ثبت نام وام ودیعه مسکن اعلام شده بود، دریافت این تسهیلات منوط به دارا بودن شرایط مندرج در ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله «نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد» است؛ بر این اساس تمامی متقاضیان و افراد تحت تکفل آن‌ها متعهد هستند که از تاریخ (۱۳۸۴/۱/۱)، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند؛ بنابراین چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف شده و در صورت اخذ آن تسهیلات متعهد به جبران خسارت و استرداد تسهیلات دریافتی و جرایم مربوطه خواهند بود.

این تسهیلات در سه رده ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی پرداخت می‌شود و اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی برای تهرانی‌ها ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، اقساط وام ۳۰ میلیون تومانی برای شهر‌های بزرگ ماهانه ۳۲۵ هزار تومان و اقساط این وام در سایر شهر‌ها ماهانه ۱۶۰ هزار تومان است.

نرخ سود این تسهیلات ۱۳ درصد است و مستأجر تنها سود این وام را پرداخت می‌کند و اصل وام در پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود.

منابع این تسهیلات محدود و ۲۰ هزار میلیارد تومان است که بر همین اساس دریافت کنندگان این تسهیلات اولویت بندی شده‌اند. همچنین خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و حقوق بگیران مشمول دریافت این وام می‌شوند.

مستأجران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند. همه مدارک نشان دهنده دارا بودن شرایط متقاضی، باید در سامانه بارگذاری شود.

گفتنی است، در مرحله اول یک میلیون و۶۰۰ هزار نفر از طریق پیامک و ارسال کد ملی ثبت نام کرده بودند که بخش عمده‌ای از این کد‌ها نامعتبر و فاقد شرایط لازم بودند، بنابراین از این تعداد حدود ۳۶۰ هزار نفر مورد تایید قرار گرفتند و دارای شرایط لازم شناخته شدند.

براساس این گزارش تاکنون تنها ۴۰ هزار متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۰۱:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام ازاینکه مجددا برای ما جاماندگان فرصت دیگه ای قراردادید واقعا ممنونم بااین عمل خیر شما الان میتونم درصورت دریافت مشکل چندسال ودیعه اجاره رو تامین کنم و دیگه فکرم رو برای این مهم خراب نکنم و این رو مدیون کارقشنگ شما مسئول دلسوز هستم بازم ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
مطهره
۱۳:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
این کار دولت وقتی وام میدهند باید بدون سود باشه و وام اولیه کم کم ازبین برود و مستاجر بعد ازمدتی وام را تصفیه کرده باشه نه اینکه ماهیانه مبلغی را بپردازد در پایان هم کل ۵۰ میلیون را میکنند
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۳:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
بدبخت تر ازملت ایران توتاریخ نبوده.هممون بیچاره شدیم از دست مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
تو سایت وام ودیعه مسکن یه قسمت پرسش و پاسخ گذاشتن ولی همه ی پرسش هابی پاسخه
Iran (Islamic Republic of)
بیژ دادگر
۰۱:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام.دور اول.ثبت نام کردم نشد امشب
میزنم.نمیشه چرا ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
نزول خواری شاخ و دم نداره
Netherlands
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
کی دست از سر ملت بر خواهید داشت ؟
ما دیگه به غلط کردن افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
این عین ربا است
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۲۲:۰۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
این مسولین گرونی میکنن اجاره ها بره بالا بعد وام میدن 13 درصد میکشن روش خدایا چرا اتیش نمیباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
پدر من بازنشسته هس خودش از اونم ضامن خواستن خدایا ما را خلاص از خائنین کشور که مملکت رو به روزی انداختن که عوض اینکه خونه بدن وام اجاره میدن به کی بگیم دردمون رو الان برا شهر ها 15 تومن میدن خود مسئول بیاد بره با 15 تومن نه 20 تومن میدم بره خونه اجاره کنه اگه تونست
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۹:۵۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
پیگیری کنید کارگزاری فارابی چند سال بعد پول فروش سهام عدالت واریز میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
با این شرایط وام اجاره مسکن باید گفت خدا پدر نزول خورا را بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۵:۵۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام والله ما ثبت نام کردیم انقدر سنگ انداختن جلو به اشتباه کردن افتادم ضامن کارمند میرسمی دولت میخوان اخه از کجا بیاریم تو این وضعیت کی میاد ضامن بشه رسیدگی هم نمیکنن فقط شعار میدن و داد میزنن ما اینکازو کردیم متاسفم برای خودمون که بخاطر 30تومن باید التماس اینو اونو کرد لعنت بر کسی که وضع مارو اینجوری کرد که به این روز بیفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
در حال حاضر یک اتاق 50 متری در منیریه تهران (جنوب تهران) ، برای رهن حداقل 150 میلیون تومان پول پیش میخواهد . علاوه بر اجاره ! اجاره اش هم تقریبا ماهیانه 2 میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۱۳:۴۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
این طرح اولش با استقبال زیادی همراه بود ولی بعدش که دیدن قراره هفت خان رستم رو بگذرونن خیلیا بی خیالش شدن حالا دوباره گذاشتنش تا ببینن بازم هستن کسانی که بتونن این مراحل سخت رو رد کنن .. والا اصلیت طرح بیشتر به نفع بانک هست تا مستاجرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
آهای ایهاالناس ما ضامن نداریم، به کی بگیم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
خاک عالم برسرمان . وام خرید مسکن شده وام اجاره مسکن.
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۱۲:۵۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۴۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
آقا این مصداق بارز نذول خوری نیست آیا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
نذول خوری هم دیگه افتخار داره؟!؟!؟!؟
بهتر نبود یه شرایطی و مهیا میکردین و خب وام و میدادین به مستاجرهای واقعی و قسطش و میگرفتین...
آخرین اخبار