مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بازرسان آموزش و پرورش استان زنجان بر اجرای جامع و دقیق اصول بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس زنجان نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اجاقلو مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا اکثر دانش آموزان زنجانی به صورت مجازی و در خانه مشغول به تحصیل هستند،گفت: در بسیاری از مناطق استان زنجان شورای مدارس، تعیین کننده حضوری  یا غیر حضوری برگزار شدن کلاس های درس هستند. 

 

اجاقلو ادامه داد: در مناطق محروم استان زنجان به دلیل عدم دسترسی به امکانات و با توجه به تعداد کم دانش آموزان بیشتر کلاس ها به صورت  حضوری تشکیل می شود.

اجاقلو با بیان اینکه کلاس های حضوری در مدارس  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود،گفت: این کلاس ها با تعداد حداکثر ۱۰ دانش آموز تشکیل می شوند.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه  رعایت فاصله ۲ متری دانش آموزان از یکدیگر در کلاس اجباری است تشریح کرد:  در زنگ های تفریح نیز کادر مدرسه ناظر بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط دانش آموزان هستند.

او افزود: یک تیم ویژه  نیز برای کنترل عملکرد  دستور العمل های بهداشتی در مدارس تشکیل شده که به صورت روزانه از مدارس مختلف بازدید می کنند.

اجاقلو در خصوص واریز سرانه های بهداشتی مدارس استان زنجان گفت: واریز سرانه بهداشتی در سه نوبت انجام شده که در نوبت اول۳۷۰ میلیون تومان، در نوبت دوم یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان و در نوبت سوم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب مدارس واریز شد.

او خاطرنشان کرد: این سرانه ها بیشتر صرف خرید شوینده، مواد ضد عفونی کننده و ماسک در  مدارس محروم استان زنجان شده است.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.