وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد حملات ارمنستان به شهر گنجه در جمهوری آذربایجان نقض قوانین بین المللی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه حملات روز یکشنبه به شهر گنجه جمهوری آذربایجان را نقض کنوانسیون ژنو اعلام کرد.

وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد حملات امروز ارمنستان به مردم غیرنظامی در گنجه، دومین شهر بزرگ آذربایجان، مصداق تازه‌ای از موقعیت غیرقانونی ارمنستان است. ما این حملات را محکوم می‌کنیم. با شکست در سرزمین‌های اشغالی آذربایجان، ارمنستان تمام اصول حقوق بشر و در درجه اول کنوانسیون ژنو را با حمله به شهرک‌های غیرنظامی خارج از مناطق درگیری نقض می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: ارمنستان همچنان بزرگترین مانع صلح در منطقه است. آنکارا از موقعیت جمهوری آذربایجان، که علی رغم تحریکات ارمنستان، از حق دفاع شخصی بر اساس قوانین بین المللی در مرز‌های شناخته شده بین المللی خود استفاده می‌کند و تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا به مردم غیرنظامی آسیب نرساند، حمایت می‌کند.

از صبح امروز باز هم درگیری‌ها بین نیرو‌های نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ تشدید شده است. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در جریان حمله امروز صبح ارمنستان به شهر گنجه یک شهروند آذربایجانی کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند. مقامات دو طرف درگیر یکدیگر را به تجاوز و کشتن غیرنظامیان محکوم می‌کنند.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار