با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان خرم بید متخلفان برداشت غیر مجاز میوه بنه در منطقه مشهد مرغاب شهرستان خرم بید، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خانعلی کریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید گفت: نیرو‌های منابع طبیعی حین انجام ماموریت‌های گشت و کنترل در منطقه مشهد مرغاب با مشاهده تخریب درختان بنه و تحت نظر قرار گرفتن این منطقه موفق به شناسایی و دستگیری متخلفان شدند.

او، بیان کرد: متخلفان با برداشت غیر قانونی مقدار قابل توجهی میوه بنه و سپس جمع آوری و دپو آن در قسمتی از جنگل اقدام به تخریب درختان جنگلی کرده بودند که با دستور رئیس دادگاه عمومی و انقلاب بخش مشهد مرغاب دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کریمی، تصریح کرد: در این راستا مقداری میوه بنه که از گونه‌های بومی و منحصر به فرد درختی در جنگل‌های ناحیه رویشی ایران - تورانی این شهرستان خرم بید است کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید، ادامه داد:گونه بنه یکی از گونه‌های با ارزش جنگلی بوده و به لحاظ سازگاری بسیار بالایی که با شرایط اقلیمی مناطق خشک و نیمه خشک دارد، علاوه بر حفظ و جلوگیری از فرسایش خاک، نقش بسیار مهمی در ذخیره آب دارد.

کریمی، افزود: دلایل مختلفی از جمله چرای دام، آتش سوزی، تغییر کاربری زمین، بهره برداری نامناسب از محصولات جانبی، عوامل ژنتیکی و محیطی و نیز عوامل انسانی بنه کوهی را در معرض تخریب شدید قرار داده  که نیاز به همکاری مردم برای کاهش و جلوگیری از تخریب این درختان ارزشمند است.

او، با بیان اینکه شکستن شاخه درختان و زدن چوب به سر شاخه‌ها برای ریختن میوه و یا برگ که موجب آسیب به درختان می‌شود ممنوع است، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و آتش سوزی می توانند موضوع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.