رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: خانواده ها می توانند با رعایت چند نکته در خصوص حضور فرزندان در فضای مجازی، آرامش خاطر خود و سلامت فرزندانشان را در این فضا تضمین کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: همان طور که کودکان و نوجوانان در دنیای واقعی نیاز به کنترل و مراقبت دارند، در فضای مجازی نیز باید مراقب آن‌ها بود.

او افزود: با توجه به شرایط کنونی و برگزاری کلاس‌های درسی به صورت آنلاین، خانواده‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب و زمان‌بندی دقیق، بر فعالیت کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند.

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد: در حقیقت فضای مجازی یک فضای پالایش شده و استاندارد برای کودکان و نوجوانان نیست و استفاده غیر‌اصولی آن‌ها از این فضا، می‌تواند کودکان و نوجوانان را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلفی قرار دهد.

او با اشاره به اینکه والدین با افزایش دانش سایبری و با رعایت چند نکته ساده آموزشی می‌توانند فعالیت‌های فضای مجازی فرزندان خود را کنترل و آرامش خاطر خود و فرزندشان در فضای مجازی در دوران تحصیل آن هم به صورت مجازی را تضمین کنند، افزود: بهترین نوع استفاده از اینترنت و کلاس‌های آنلاین برای کودکان و نوجوانان زمانی است که یکی از والدین، آن‌ها را همراهی کند و یا اینکه موارد حفاظتی، مانند فیلترینگ خانگی قبل از استفاده از اینترنت لحاظ شده باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه نرم افزار فیلترینگ خانگی با نصب برنامه، مدیریت رایانه، تلفن همراه، نوت بوک و غیره به خانواده ها اجازه می‌دهد به اشکال مختلف اعم از محدود سازی دسترسی یا گزارش به والدین، نظارت بر مصرف فرزندان را اعمال کنند، افزود: برخی از این نرم افزار‌ها مخصوص اندروید یا گوشی های هوشمند و تبلت و برخی نیز مخصوص ویندوز یا لپ تاپ و رایانه طراحی شده‌اند.

او ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir گفت: مردم می توانند در صورت برخورد با موارد مجرمانه و مشکوک از طریق سایت پلیس فتا، بخش تماس با ما، صفحه گزارش ها، این موارد را گزارش کنید.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار