مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ قصد بازگشت به کار را دارد و گزینه انتقال قدرت فعلا روی میز نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید رئیس جمهور این کشور قصد بازگشت به سرکار خود در کاخ سفید را دارد.

برغم آنکه تنها دو روز از اعلام ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا و بستری شدن او در بیمارستان می‌گذرد، رابرت او برایان از تمایل او برای بازگشت به کاخ سفید خبر داد.

مشاور کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد رئیس جمهور ترامپ می‌خواهد به کاخ سفید برگردد، اما کماکان مدتی در بیمارستان خواهد ماند.

اوبراین با اعلام اینکه ترامپ در وضعیت جسمانی مساعدی قرار دارد، تاکید کرد مسئله انتقال قدرت در حال حاضر مطرح نیست.

او مدعی شد: رئیس جمهور در شرایط عالی برای هدایت کشور قرار دارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز گفت: انتقال قدرت موضوعی نیست که در حال حاضر مطرح باشد. با این حال کاخ سفید آماده هر سناریویی است.

اوبرایان افزود امروز صبح با رئیس ستاد مشترک کاخ سفید (مارک میدوز) صحبت کردم و خبر خوب اینکه رئیس جمهور احساس بسیار خوبی دارد و در واقع او می‌خواهد به کاخ سفید برگردد و به کار خود برگردد، اما من فکر می‌کنم که او دست کم مدتی در والتر رید بماند.

از زمان اعلام خبر ابتلای ترامپ به کرونا، گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال ناتوانی او از انجام مسئولیت‌های ریاست جمهوری و انتقال اجباری قدرت تا پیش از انتخابات آمریکا شدت گرفته است. روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی منابع در دولت ترامپ اعلام کرد هیچ طرحی برای انتقال قدرت، ولو به صورت موقت از ترامپ به معاونش «مایک پنس» وجود ندارد.

به موجب اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی آمریکا، پنس می‌تواند در صورت آنکه ترامپ از دنیا برود و یا از انجام وظایفش ناتوان شود، قدرت را در دست گیرد؛ اما با وجود این اصلاحیه که در سال ۱۹۶۷ به تصویب رسید و هدف آن توضیح پیچیدگی‌ها در سند اصلی بود که به قرن هجدهم باز می‌گشت، اما دقیقا مشخص نیست منظور از عدم توانایی چیست.

دولت ترامپ از جواب دادن به پرسش‌ها پیرامون برنامه ریزی در خصوص احتمال‌ ناتوانی رئیس جمهور به سبب بیماری کرونا که جان ۲۱۰ هزار آمریکایی را گرفته، طفره رفت. به نوشته واشنگتن پست، بسیاری از جان باختگان کرونا همسن ترامپ بوده اند.

تمایل ترامپ برای بازگشت به کار برغم ابتلا به کرونا به همان رویه همیشگی او در بی اعتنایی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری برای مقابله با کرونا برمی گردد. ظاهرا رئیس جمهور آمریکا به تنها چیزی که اعتقاد ندارد، خطراتی است که به دلیل اقداماتش متوجه دیگران می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
معلوم ميشه حالش وخيم نيست
آخرین اخبار