نظارت دامپزشکی بر فعالیت‌های دامپروری، آبزی پروری و پرورش طیور

مدیر کل دامپزشکی خوزستان همه فعالیت‌های دامپروری، آبزی پروری، پرورش طیور و فرآورده‌های خامی در استان تحت نظارت کارشناسان و ناظران انجام می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به نقش دامپزشکی و اهمیت آن در سلامت جامعه گفت: نظارت‌های تخصصی از سوی گروه‌های دامپزشکی و نظارت‌های بهداشتی در حوزه‌های دامپروی، آبزی پروری، پرورش طیور و فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه نظارت بر ضوابط قرنطینه‌ای در خوزستان به صورت شبانه روزی و در طول روز‌های سال صورت می‌گیرد، افزود: همه فعالیت‌های مجموعه دامپزشکی استان به منظور حفظ و نگهداری سرمایه دامداران و همچنین بهداشت سطح جامعه است.

کنارکوهی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از نهاده‌های خام دامی از طریق استان خوزستان و بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود و هرگونه کوتاهی در این زمینه می‌تواند باعث بیماری‌های دامی یا بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان شود، اظهار داشت: بزرگ‌ترین معضل دامپزشکی استان کمبود نیرو و اعتبارات برای انجام ماموریت‌های دامپزشکی است که رفع آن‌ها از الزامات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار