تیم فوتبال شهرخودرو مشهد، یکی از معدود باشگاه‌های خصوصی سطح اول فوتبال کشورمان، با سیاست‌های جدیدی فصل پیش رو را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال شهرخودرو فصل فوتبالی خود را با حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به پایان رساند. مسابقاتی که تیم مشهدی نتوانست در آن عملکرد قابل قبولی داشته باشد و نتایج بسیار ضعیفی را با سرمربی جدید خود سید مهدی رحمتی کسب کرد. اما نکته جالب توجه این است که کادر فنی این تیم از عملکرد خود در بازی‌های آسیایی راضی بودند و اتفاقات پیش از آغاز مسابقات، مانند از دست دادن بازیکنان کلیدی و اضافه نشدن بازیکنان جدید را علت نتایج ضعیف می‌دانستند. شهرخودرو که به عنوان یک تیم خصوصی در لیگ برتر فوتبال کشورمان حضور دارد، بعد از پشت سر گذاشتن فصلی پر فراز و نشیب که با عملکرد خوب یحیی گل‌محمدی آغاز و با نتایج بسیار ضعیف آسیایی تمام شد، حال با برنامه ریزی و تفکر جدیدی فصل جدید را آغاز کرده است.

رحمتی به دنبال ساختن شهری جدید/ بازیکنان میلیونی که یک شبه میلیاردی شدند

شرایط نابسامان اقتصادی روی تمام مسائل تاثیر گذاشته و فوتبال نیز از این موضوع مستثنا نبوده است. قیمت بازیکنان فوتبال مانند همه چیز به شکل عجیب و غیرمنطقی افزایش پیدا کرده است و تیم‌های فوتبال به خصوص باشگاه‌های خصوصی با چالش اساسی رو به رو شده اند. باشگاه‌های خصوصی دلیل این اتفاق را پیشنهاد‌هایی می‌دانند که برخی از تیم‌های دولتی به بازیکنان می‌دهند. در تیم شهرخودرو ۲ نمونه از این نقل و انتقالات وجود دارد. میلاد سرلک که به تیم پرسپولیس و محمد حسین مرادمند که به تیم استقلال پیوست. سرلک با عقد قراردادی ۲ ساله به مبلغ ۷ میلیارد تومان از جمع عنابی پوشان جدا شد.

حمیداوی مالک شهرخودرو درباره جدایی سرلک گفت: نیم‌فصل سال قبل تیم را برای آسیا بستیم، گل محمدی سرلک را می‌خواست. سرلک به این ترتیب با ما قراردادی ۴۰۰ میلیون تومانی بست. روز اول گفت ۳ برابر همین پول را می‌دهم و می‌روم. میلاد سرلک در نهایت با پرداخت ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تابستان امسال از تیم ما جدا شد.

شنیده می‌شود مرادمند برای عقد قراردادی ۲ ساله با تیم استقلال تهران ۱۲ میلیارد تومان دریافت خواهد کرد. او برای گرفتن رضایتنامه اش از تیم شهرخودرو ۲ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

رحمتی به دنبال ساختن شهری جدید/ بازیکنان میلیونی که یک شبه میلیاردی شدند

حمیداوی درباره جدایی مرادمند گفت: حسین مرادمند پیشنهاد ۱۲ میلیارد تومانی داشت. در فدراسیون بهاروند، چطور قانون می‌گذاریم که نتوانیم بازیکن خودمان را نگه داریم؟ بازیکنی داشتیم که به تمرینات نیامد، با این که قرارداد داشت، اما چون از تیم‌های پایتخت پیشنهاد داشت سر تمرین نمی‌آمد. از من نخواهید تیم ۱۵۰ میلیارد تومانی ببندم. اگر قرار است باشم، بازیکن می‌فروشم و بازیکن جوان می‌گیرم. فوتبال یک صنعت است و اگر احساسی نگاه کنیم نتیجه نمی‌گیریم.

نکته این اعداد و ارقام در این است که حال اگر مدیران باشگاه شهرخودرو بخواهند بازیکنانی در حد و اندازه ۲ بازیکن کلیدی که از دست داده اند جذب کنند، باید چندین برابر پولی که برای دادن رضایتنامه بدست آورده اند هزینه کنند. اتفاقی که صدای بسیاری از مدیران فوتبالی را در آورده است و حتی مدیرعامل برکنار شده باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای ادعا‌های عجیبی مطرح کرد، بازیکنان میلیونی دسته یکی که یک شبه تبدیل به بازیکنان میلیاردی شدند.

مهدی رحمتی سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو در مورد بازیکنان جدید این تیم و شرایط این روز‌های نقل و انتقالات فوتبال کشورمان گفت: "بازیکنان جدید با نظر خودم به تیم اضافه شده اند. به تهران رفتم و به مالک باشگاه گفتم اگر با این ۳ بازیکن قرارداد نبندد اینجا را ترک نمی‌کنم. همین بازیکنانی که الان به تیم ما اضافه شدند از تیم‌های دیگر پیشنهاد داشتند. من که دوره‌های مربیگری را پشت سر نگذاشته ام می‌دانم با بازیکنان تحت قرارداد تیم‌های دیگر نباید مذاکره کنم. متاسفانه برخی از افراد اصلا این موضوع را رعایت نمی‌کنند و با بازیکنانی که در تمرین ما حضور دارند وارد مذاکره شده اند. ۸۰ درصد مشکلات ما از فضای مجازی است."

رحمتی در مورد برنامه‌های این تیم گفت: بعد از بازی‌های آسیایی یک برنامه ۳ ساله را آغاز کردیم و به همین علت میانگین سنی تیم را پایین آوردیم. از محمد قاضی بابت زحماتی که برای تیم شهرخودرو کشید تشکر می‌کنم و در ادامه مسیر فوتبالی برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. همین الان خودم برای بازی کردن پیشنهاد دارم، اما در شهرخودرو می‌مانم و به کارم ادامه می‌دهم. قاسمی نژاد هم که درگیر برخی از مشکلات شخصی است در اردوی تهران به جمع ما اضافه خواهد شد. سعید صادقی نیز ۲ روز است که با ما تمرین می‌کند. خلعتبری هم به زودی مذاکرات نهایی اش را با باشگاه انجام خواهد داد."

رحمتی به دنبال ساختن شهری جدید/ بازیکنان میلیونی که یک شبه میلیاردی شدند

مدیریت باشگاه شهرخودرو طبق سیاست و برنامه‌ جدیدی که در پیش گرفته است به دنبال جذب ستاره‌ها نیست و حتی اگر مجبور باشد بازیکنانی را می‌فروشد تا بتواند به اهداف مورد نظر خود برسد. مدیران باشگاه شهرخودرو برنامه‌ ۳ ساله‌ای را طراحی کرده اند که در سال سوم از مهدی رحمتی قهرمانی می‌خواهند.

مهدی رحمتی در فصل پیش رو با حضور ناگهانی اش در سمت سرمربیگری یک تیم لیگ برتری چالش بزرگی را پذیرفته است و هواداران مشهدی با توجه به عملکرد خوب تیم در زمان گل‌محمدی از او توقع بالایی دارند.

حمیداوی، مالک شهرخودرو درمورد برنامه ۳ ساله این باشگاه گفته است: "یک روزی نگرانی در استان خراسان رضوی، حفظ سهمیه لیگ برتری بود، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دغدغه ما نحوه کسب نتایج آسیایی است. قرارداد ما با رحمتی ۳ ساله است و به آینده مان با رحمتی امیدوار هستیم. "

هادی برگی‌زر کارشناس فوتبال مشهد که سابقه مربیگری و مدیریت را نیز دارد در مورد شرایط تیم شهر خودرو برای فصل پیش رو گفت: "به نظر می‌رسد که رحمتی در جذب بازیکن از سیاست باشگاه تبعیت می‌کند، در پنجره نقل انتقالاتی بازیکنان با تجربه و نفراتی که بتوانند بار تیم را به دوش بکشند جذب نشده اند و اکثر آن‌ها کم تجربه و کم نام و نشان هستند. این اتفاق برای تیمی که در بازی‌های آسیایی حضور داشته و توقع هواداران را بالا برده، خطرناک است. سال آینده تیم شهرخودرو کار سختی خواهد داشت. امیدوارم در ادامه نقل و انتقالات تیم شهرخودرو بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

برگی‌زر در پاسخ به این سوال که آیا تیم شهرخودرو به دوران خوب هدایت گل محمدی باز می‌گردد یا خیر؟ تصریح کرد: تیم شهرخودرو دیگر دوران طلایی گل محمدی را تجربه نخواهد کرد. چون در آن دوران علاوه بر عملکرد خود سرمربی، رویکرد باشگاه نیز مثبت بود. به نظر می‌رسد برای سال آینده چشم انداز باشگاه تغییر کرده است و بیشتر به دنبال این هستند تا با هزینه کمتر برای جذب بازیکنان جوان وارد مسابقات شوند و به نوعی فقط بتوانند در مسابقات حضور داشته باشند و در نهایت رتبه قابل قبولی کسب کنند. با شرایط موجود فکر نمی‌کنم تیم شهرخودرو بتواند سهمیه آسیایی بگیرد.

رحمتی به دنبال ساختن شهری جدید/ بازیکنان میلیونی که یک شبه میلیاردی شدند

کارشناس فوتبال خطاب به مالک شهرخودرو گفت: به عنوان یک پیشکسوت و هوادار تیم شهرخودرو، به حمیداوی (مالک باشگاه شهرخودرو) توصیه می‌کنم که برای رشد فوتبال خراسان و همچنین بهره برداری بهتر از این هزینه‌ای که متقبل می‌شود، در مورد نفراتی که به عنوان مشاور و کارشناس در کنار خود دارد تجدید نظر کند. فوتبال خراسان در بخش‌های مختلف غنی است و او می‌تواند از نیرو‌های بومی در باشگاه استفاده کند. کسانی که سالیان سال در فوتبال ایران حضور داشته اند و می‌توانند با هزینه‌ بسیار کمتر و حتی بدون هزینه کمک‌های بزرگی به تیم شهرخوردو کنند. حیف است که از این پتانسیل چشم پوشی کنیم و به دنبال نفراتی برویم که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
انشاالا بزودی سرخ الی ها واگذر شود به بخش خصوصی مشکلات حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ع.ح
۱۴:۲۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
آقایان مسئول فدراسیون و هیات فوتبال استانها شما کجاهستید؟آقای رحمتی کی مدرک مربیگری گرفت و سرمربی تیم شده؟این کشورقانون داردیاندارد.!!!!!!
-
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
فکر کنم بهتر بره سریال بازی کنه تا مربی گری
آخرین اخبار