رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: سلامت روان سالمندان به عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه را نباید در دوران کرونایی با اخبار مرگ و میر و افزایش بیماری کرونا خدشه‌دار کرد.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: سالمندان که نیازمند به برقراری تعاملات اجتماعی هستند تا از خطرات ناشی از گوشه گیری همچون افسردگی مصون بمانند، این روز‌های کرونایی مجبور به ماندن در خانه و پرهیز از حضور در تجمعات شده اند.

او با اشاره به سرطان‌های شایع سالمندان، افزود: سرطان روده بزرگ و سرطان سینه، دو سرطان شایعی است که با غربالگری می‌توان آن ها را بطور زودرس شناسایی کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با تاکید بر اینکه اعلام آمار‌های مرگ و میر سالمندان بر اثر ابتلا به کرونا استرس و نگرانی آن‌ها را افزایش می‌دهد، ادامه داد: همه گروه‌های سنی ممکن است به کرونا مبتلا شوند اما گروه سالمندان بیشتر در معرض خطر هستند و باید مراقبت‌های بیشتری در این دوره داشته باشند.

محمد افکار با اشاره به اینکه باید سالمندان توانمند، فعال و سالم داشته باشیم، بیان کرد: تکریم سالمندان در دین و فرهنگ ما جایگاه خاصی دارد ولی باتوجه به شکاف بین نسلی که اتفاق افتاده باید بیش از پیش سالمندان را تکریم کنیم.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار