پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۵۷ میلیاردو ۶۷۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری برای اجرای ۲۹ طرح اقتصادی در این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عبد الوهاب پورالحسینی مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۹۹ طرح کشاورزی در این شهرستان مشمول طرح تسهیلاتی کمک‌های فنی و اعتباری شدند که این واحدها تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد برای ایجاد رونق در تولید دریافت می‌کنند.

پورالحسینی افزود: ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این طرح ها در نظر گرفته شد که تاکنون ۲۹ واحد موفق به دریافت تسهیلات به میزان ۵۷ میلیارد ریال شده است.

او بیان کرد: هم اکنون ۱۵ پرونده مصوب در این زمینه آماده پرداخت تسهیلات به میزان ۳۴ میلیاردو ۸۷۵ میلیون ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه ۲۵ میلیارد ریال از تسهیلات کمک های فنی اعتباری برای مرغداری های گچساران در نظر گرفته شد گفت: مرغداران این شهرستان برای توسعه کسب و کار خود نیازمند این میزان تسهیلات هستند اما  توان تامین وثایق سنگین بانکی را ندارند.

پورالحسینی افزود: همچنین ۲۰ میلیارد ریال  تسهیلات  کمک های فنی و اعتباری  برای صنایع جانبی، ۲۰ میلیارد ریال لبنیات و شیر، ۱۵ میلیارد ریال برای ساخت سردخانه ۵۰۰ تنی، ۴۰ میلیارد ریال طرح های صنعتی گاو شیری و ۶۰میلیارد ریال برای طرح های سنتی در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: برای تامین بخشی از نیاز مالی کشاورزان و تسریع در پرداخت تسهیلات به آنها باید میزان وثیقه‌ها را ساماندهی کنیم. 

پورالحسینی  گفت: اقتصاد هشت هزار نفر از مردم این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.