رئیس جمهور افغانستان که صبح امروز به کویت سفر کرده است با امیر جدید کویت و نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان که صبح امروز به کویت سفر کرده است با امیر جدید کویت و نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر جدید کویت درگذشت شیخ صباح احمد جابرالصباح را تسلیت گفت و بر بهبود روابط دو جانبه میان دو کشور تاکید کرد.

امیر کویت نیز ضمن قدردانی از سفر رئیس جمهور افغانستان، برای این کشور آرزوی موفقیت و صلح نمود.

اشرف غنی همچنین در این سفر با شیخ صباح الخالد الصباح، نخست وزیر کویت نیز دیدار و گفتگو کرد.

گفتگوی اشرف غنی با امیر جدید کویت و نخست وزیر این کشور

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار گفت: صلح در افغانستان از یک آرزو به پروسه مبدل شده است و هدف مطلوب ما همانا افغانستان مستقل، متحد و مردم سالار است که با خود و دیگران در صلح بسر برد.

وی افزود: ما تلاش داریم تا راه حل سیاسی برای ختم جنگ در افغانستان جستجو کنیم و طالبان باید از جنگ دست بکشند.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که ما خواستار روابط دو جانبه با کویت هستیم و تلاش داریم تا سرمایه گذاران این کشور را در بخش های مختلف در افغانستان برای سرمایه گذاری تشویق کنیم؛ ما همچنین روی رسیدن محصولات افغانستان به بازارهای کویت نیز کار خواهیم کرد.

شیخ صباح الخالد الصباح صدراعظم کویت نیز در این دیدار اظهار داشت: امیدواریم روابط میان دو کشور بیشتر گسترش یابد، ما از پروسه صلح افغانستان حمایت می کنیم و آرزو داریم که متحدین افغانستان برای صلح بیشتر کار کنند تا مذاکرات جاری منتج به صلح دایمی در این کشور گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار