سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر از دستگیری شکارچی کبک وحشی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جهانگیر امیری سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر گفت : در پی گشت و کنترل در مناطق حوزه استحفاظی و با همکاری به موقع پلیس امنیت انتظامی شهرستان روانسر موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز و کشف و ضبط ۴ قطعه کبک وحشی، ۴ عدد قفس چوبی به همراه سایر آلات و ادوات شکار و صید از وی شدند.

او گفت : پس از تعیین و واریز میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست، فرد متخلف جهت سیر سایر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل گردید.

امیری افزود: پرندگان صید شده در زیستگاه‌های مناسب رهاسازی و به دامن طبیعت باز گردانیده شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر از همکاری مأمورین پلیس امنیت در کشف تخلف، از عموم مردم و دوستداران طبیعت روانسر استدعا دارد جهت حمایت وحفاظت از این زیستمندان به محض مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ گزارش نمایند.

شکار ۳ قطعه کبک در مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان صحنه

دو نفر شکارچی که اقدام به شکار ۳ قطعه کبک در مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان صحنه کرده بودند توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

وحید گودینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه از کشف لاشه ۳ قطعه کبک و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی از متخلفین شکار و صید در صحنه خبر داد.

او گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست صحنه در حین گشت و کنترل منطقه با یک اکیپ از متخلفین شکار کبک مواجه شدند که پس از تعقیب آنان پس از ساعتها، تعداد ۳ قطعه کبک وحشی و یک قبضه اسلحه شکاری از ید متخلفین کشف و ضبط گردید.

گودینی افزود: پس از تشکیل پرونده برای متخلفین و تعیین و وصول ضرر و زیان وارده به محیط زیست، متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست صحنه با بیان اینکه گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت بصورت شبانه روز انجام خواهد شد ادامه داد: با هرگونه تخلف زیست محیطی مطابق قانون و مقررات به شدت برخورد خواهیم کرد.

او از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان صحنه درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.