معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش ۳۲ درصدی پسماند‌های عفونی بیمارستانی در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   قاسم بیانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال  ۱  هزار و ۱۵۵کیلوگرم زباله عفونی در بیمارستان‌های سطح استان تولید شده که این عدد در ۶ ماهه سال ۹۸،۸۷۵ کیلوگرم بوده است.


بیشتر بخوانید 


او  افزود: از همه گیری بیماری کرونا به عنوان یکی از دلایل اصلی افزایش زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها میتوان نام برد.

 بیانی یادآور شد: زباله‌های عفونی در بیمارستان‌ها در دستگاه اتوکلاو در دمای ۹۳ الی ۱۷۷ درجه سانتی گراد طبق دستورالعمل وزارتخانه بی خطرسازی می‌شوند و در اتاقک نگهداری زباله‌ها با دمای مشخص نگهداری و در کمتر از ۲۴ ساعت تحویل شهرداری می‌شود.

او گفت : زباله‌های تمام بیمارستا‌های سانترال (بیمارستان‌های مخصوص بستری بیماران کرونا) در استان عفونی تلقی شده و با دستورالعمل امحاء زباله عفونی بی خطرسازی می‌شوند.

او  از مردم خواست تمامی زباله‌های عفونی خود مانند ماسک، دستکش و وسایل حفاظت فردی را در کیسه‌های پلاستیکی قرار داده و درب کیسه‌های پلاستیکی را گره زده و دور بیندازند.

 بیانی یادآور شد: البسه و وسایل حفاظتی که در محیط‌های آلوده قرار داشتند، اگر بدون تکان دادن تا ۲۴ ساعت در محیط دیگری قرار گیرند، بی خطر می‌شوند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.