با شیوع ویروس کرونا تشدید نظارت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دامپزشکی و کشتارگاه‌ها بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی  گفت: در چند ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا تشدید نظارت‌ها و رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در دامپزشکی و کشتارگاه‌ها بیشتر شده است و نسبت به مدت مشابه پارسال پیشرفت ۱۲ درصدی را داشته ایم.

احمدی با بیان اینکه از مجموع ۱۶۰ نفر از کارکنان دامپزشکی خراسان شمالی ۳۷ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند، گفت: همه کشتارگاه‌های خراسان شمالی ناظر بهداشتی حاضر دارد و نظارت‌ها در این مدت دو برابر شده است.

او  با اشاره به شعار" هر روز یک تخم مرغ مصرف کنیم" سازمان بهداشت جهانی و اجرای طرح بسته بندی تخم مرغ از ابتدای مهر امسال گفت: با تفاهمی که با وزارت بهداشت و درمان انجام شده است مقرر شده تا تخم مرغ‌هایی که به بازار توزیع می‌شود بسته بندی شده و دارای برچسب و تاریخ انقضا باشد و در شرایط ویژه نگهداری شود.


بیشتر بخوانید 


احمدی با اشاره به اینکه قوانین فاصله دامداری‌ها براساس قوانین ملی اعلام می‌شود ادامه داد:رعایت فاصله بین دامداری‌ها یک استاندارد ملیست و بحث جلوگیری از انتقال بیماری است که سه وزارت خانه بهداشت و درمان و وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی می‌کنند و باید حداقل ۲۵۰ متر بین دو مجموعه دامداری فاصله باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان بیان کرد: اگر هزینه اضافه و خارج از تعرفه برای تمدید پروانه و یا هزینه دامپزشکی دریافت شود شهروندان می‌توانند از طریق تلفن ۱۵۱۲ با دامپزشکی ارتباط داشته و پیگیری کنند تا به تخلفات رسیدگی شود.

احمدی با اشاره اینکه اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است تا آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی تکمیل شود گفت: اکنون برای انجام بعضی از آزمایش‌ها از استان‌های هم جوار کمک می‌گیریم.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.