رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۷۲ درصد از اوقات رسیدگی در دادگستری استان به صورت الکترونیک برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان گفت: در شش ماهه اول سال، هزار و ۳۴۲ وقت رسیدگی ویژه پرونده‌های زندانی دار تعیین شد که از این تعداد ۹۷۱ مورد معادل ۷۲ درصد اوقات رسیدگی به صورت الکترونیکی برگزار شد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: مطابق قانون آئین دادرسی الکترونیکی به کارگیری سامانه‌های ویدئو کنفرانس و سایر سامانه‌های ارتباطات الکترونیکی به منظور تحقیق از اصحاب دعوی، اخذ شهادت از شهود یا نظرات کارشناسی با احراز هویت، اعتبار اظهارات فرد مورد نظر و ثبت سوابق مجاز است.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین دستاورد‌های دادرسی الکترونیک کاهش اطاله دادرسی و صرف هزینه برای دستگاه قضایی و مراجعه کنندگان است که این موضوع با بهره گیری از امکانات و فضای الکترونیکی قابل دستیابی است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: دادگستری استان درباره بهره گیری از دادرسی الکترونیک جایگاه مناسبی را در کشور دارد و در آینده نزدیک صددرصد دادرسی مددجویان، به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار