نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مدیریت مدرسه علمیه باید معجونی از کمالات باشد و مدیر باید برای طلبه‌ها نقش پدری ایفا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی  در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان، معاونین و نیرو‌های ستادی با اشاره به سیاست کلان کشور مبنی بر ارتقا و توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه در دو بخش آموزش و مباحث اخلاقی و تربیتی اظهارداشت: برای دستیابی به این اهداف، باید پیش‌نیاز‌هایی از جمله تشکیل یک تیم فعال، باانگیزه، پابه‌کار، متعهد و منسجم مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت کار ناقص خواهدماند.

او خواستار تلاش بیشتر برای ایجاد زمینه مناسب رشد علمی، اخلاقی و معنوی طلاب شد و تصریح کرد: کادر مدیریت و اساتید مدارس از جمله افراد موثر در این فضا هستند و سرمایه‌گذاری زیادی در این خصوص باید انجام گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان فعالیت در این استان را با توجه به محرومیت‌های موجود دشوار توصیف کرد و افزود: نبود مدرسه علمیه بهتر از وجود مدارس متعدد، ولی بدون حضور اساتید مناسب است لذا باید با حداکثر تلاش به دنبال تامین کادر و اساتید خوب و برجسته باشیم.

او با تاکید بر رعایت چهارچوب‌های مرکز، بیان کرد: آیین‌نامه‌های ابلاغی از مرکز کشور را طبق نیاز و اقتضائات این استان بومی‌سازی کنید.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: مدارس علمیه باید با همکاری و تقسیم کار به صورت شبکه‌ای منسجم عمل کنند نه جزیره‌های جدا از هم و با توجه به کافی نبودن امکانات برای در اختیار داشتن همه سطوح آموزشی در هر مدرسه، تقسیم کار میان مدارس ضرورت دارد.

او با اشاره به وجود نیرو‌های خوب و مستعد در سیستان و بلوچستان و تاکید بر شناسایی و به‌کارگیری استعداد‌های برتر، اظهار داشت: زمینه کار بسیار زیاد و افق آینده هم با وجود سختی‌های مختلف، روشن است.

رییس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: نگاهتان به کار به گونه‌ای باشد که کارگزار حضرت، ولی عصر (عج) هستید و از ایشان بخواهید تا در امور دستگیرتان باشند و کمک کنند تا فعالیت‌ها به خوبی صورت پذیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار