عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: افغانستان تنها کشوری ست که وضعیت ترانزیت آن با ایران رو به بهبود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم عطایی عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی با بیان اینکه نتایج ملموسی از اقدامات انجام گرفته برای روان سازی مرز میلک شاهد نبوده‌ایم گفت: افغانستان تنها کشوری است که وضعیت ترانزیت آن با ایران رو به بهبود است، اما با توجه به عدم هماهنگی سازمان‌ها و مشکلات زیرساختی در مرز افغانستان، با مشکلاتی همچون توقف طولانی بار در مرز مواجه هستیم و شرکت‌های حمل و نقل بین المللی از این بابت خسارت‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

او افزود: ده روز پیش از طرف هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان با هماهنگی استانداری از مرز میلک بازدید داشتیم و تمام سازمان‌های فعال در مرز میلک در جلسه حضور یافتند. متولیان امر در جلسه مذکور بر نقش آفرینی سازمان‌ها در روان‌سازی مرز و حل مشکلات آن تاکید داشتند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه حدود ۶۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل تجاری در پشت مرز میلک متوقف شده بودند و این توقف باعث گلایه مسئولان کشور افغانستان شده بود. افغانستان گلایه داشت که اگر ایران به دنبال ترانزیت است چرا ۶۰۰ دستگاه کامیون افغان در مرز متوقف هستند؟

بیشتربخوانید

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی متذکر شد: متاسفانه با گذشت ۱۰ روز از برگزاری جلسه، اثرات و نتایج ملموسی را به منظور روان سازی مرز میلک شاهد نبودیم؛ لذا مقرر شد تا نتایج توافقات با کشور افغانستان هفته آینده طی جلسه‌ای اعلام شود و مشکلات موجود مرتفع شود.

عطایی بیان کرد: علی رغم مکاتبات بسیار کمیسیون ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اتاق و انجمن حمل و نقل به گمرکات و سازمان راهداری، تنها ۲۵۰ الی ۲۶۰ کامیون می‌توانند از این مرز تردد کنند و این ترافیک همچنان به قوت خود باقی است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز میلک بار نمی‌پذیرد این بار‌ها به سمت مرز دوغارون در حرکت هستند، علاوه بر این صادرات نیز افزایش پیدا کرده است.
 
عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین براساس آمار ۲۰ درصد ترانزیت افغانستان و ۵۰ درصد ترانزیت دوغارون افزایش یافته است که این مسائل شلوغی و ترافیک را در مرز دو چندان کرده است، به طوری که در روز ۷۵۰ دستگاه ورودی و در مقابل ۵۳۰ دستگاه خروجی داریم.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار