حسن پور،گفت:شرایط کشور به شکلی است که همه باید به کمک دولت بیاییم و این مهم دستور مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، شهباز حسن پور ،رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان امروز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: اقدامات مجمع در راستای اهداف کلی نظام اسلامی و حل مسائل و مشکلات مردم است و غیر از مردم وامدار کسی نبوده و نخواهیم بود.

حسن پور افزود: کشور در حال جنگ تمام عیار اقتصادی است، ولی هنوز برخی ادارات آرایش جنگی به خود نگرفته اند و بهتر است قدری مشکلات جدی‌تر گرفته شود.

او تصریح کرد: هیات مدیره‌ای که اجازه نمی‌دهد کار اقتصاد مقاومتی آغاز شود و به علت اینکه با رانت فلان شخص عضو هیات مدیره شده است و در طول یک سال یک شب در شهرستان محل کارش نمانده است ، مسائل را درک نمی‌کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:قریب به اتفاق نمایندگان استان کرمان از عملکرد استاندار رضایت ۱۰۰ درصد دارند و امیدواریم به زودی با معرفی معاون اقتصادی استاندار کرمان سرعت کار‌ها بیشتر شود.

حسن پور با اشاره به عملکرد معین‌های اقتصادی در استان کرمان گفت: با پیگیری استاندار امروز عملیات ساخت ۲ پروژه آهن اسفنجی و شمش مربوط به گل گهر و مس در سیرجان کلنگ زنی می‌شود و امیدواریم یک هزار و ۶۰۰ نفر از افرادی که بیکار شده اند، طی یک تا ۲ ماه آینده به کار برگردند.

او بیان کرد: ابر پروژه انتقال آب را هیچ کس نباید به نام خود تمام کند و اجرای این طرح بزرگ یک کار ملی و بسیار ارزشمند است که همه مدیران در آن نقش دارند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه بالاترین نعمت، امنیت است تصریح کرد: از تلاش‌های شبانه روزی شورای تامین برای تامین امنیت تشکر می‌کنیم و در جریان فعالیت‌های استاندار کرمان هستیم و درخواست داریم اولویت نخست استان مسائل امنیتی باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی مبنای قانونی ندارد گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به فعالیت‌های اجتماعی این بنگاه‌ها جایگاه قانونی بدهد.

محمد جواد فدایی امروز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: رزم حسینی به عنوان کسی که این ایده را در استان کرمان گسترش داد و ساختار و عنوان برای آن درست کرد لازم است تا لایحه‌ای به مجلس ببرد یا مصوبه هیات دولت را در زمینه مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصای بگیرد.

استاندار کرمان بیان کرد: شرکت‌های بزرگ از جمله مس، گل گهر و گوهر زمین در مناطق دیگر استان در حوزه فعالیت خود سرمایه گذاری کرده اند که درخواست داریم این کار‌ها توسعه پیدا کند، تا به توسعه متوازن استان برسیم.

فدایی افزود: از مدیرعامل و همکاران گوهرزمین تشکر می‌کنم، زیرا کار‌های خوبی در منطقه منوجان انجام شده است و شرکت مس نیز در زمینه مقابله با کرونا به کرمان، رفسنجان و سیرجان کمک زیادی کرد و گل گهر در تامین ماشین آلات لایروبی رودخانه‌ها همکاری خیلی خوبی داشته است.

او تاکید کرد: به صورت جلسات نشست‌ها نباید بی اعتنا باشیم، این‌ها سند است که به آن‌ها مراجعه می‌شود و به موقع خود مورد استناد قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با اشاره به فعالیت‌های این شرکت به عنوان معین اقتصادی گفت: با همکاری یکی از بانک ها در شهر‌های شهربابک، انار، رفسنجان و پاریز، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد به ۳۰۰ طرح کارآفرینی پرداخت می‌شود تا اشتغال انجام شود.

اردشیر سعدمحمدی افزود: همچنین بیمارستان ۵۵ تختخوابی شهدای مس را در رفسنجان افتتاح کرده ایم و بیمارستان ۴۰ تختخوابی نیز با تجهیزات کامل در شهربابک آماده بهره برداری شده است.

او بیان کرد: مرکز نوآوری به مبلغ ۲۶ میلیارد تومان در رفسنجان ایجاد شده است تا برای صنایع هایتک ، نانو و ارزش افزوده بیشتر با حضور نخبگان استان  کار های بی نظیری در استان کرمان انجام شود .

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران اظهار داشت: ایجاد تصفیه خانه برای تامین آب شرب سالم برای مردم رفسنجان را دنبال می‌کنیم که ۱۰۰ میلیارد تومان برای این تصفیه خانه هزینه می‌شود.

او ادامه داد: آگهی معدن کرور عنبرآباد هفته آینده در روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ می‌شود تا با ایجاد کارخانه کنسانتره، منطقه جنوب استان در گردش مالی وضعیت بهتری پیدا کند و مراحل احداث معدن نوچون نیز در حال انجام کار‌های نهایی است که کارخانه کنسانتره ۵۰ تنی برای استخراج مولیبدن ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار