به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته گفت: روز گذشته دومین جلسه در خصوص بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسیهای میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی در خصوص سرمایهگذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.
او اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمان بندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شرکت ساخت وتوسعه ارایه کند.
خادمی یادآور شد: اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.
معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را موجب اتصال مرکز کشور از طریق استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی(ره) در جنوب کشور دانست و گفت: این خط آهن به عنوان کوتاهترین مسیر ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد.
گفتنی است، راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز ۵۱۰ کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای ۸۶ کیلومتر تونل و ۱۵.۵ کیلومتر پل است و در طول مسیر ۱۰ ایستگاه درجه ۲ و ۸ ایستگاه درجه ۳ دارد. این خط آهن موجب اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در دوره ۵ ساله ساخت و بیش از ۱۲۰۰ نفر در زمان بهره برداری ۳۰ ساله طرح میشود و با توجه به مزایای حمل و نقل از طریق خط آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور دارد.
انتهای پیام/