معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در نشست ستاد اجرایی پزشک خانواده شهری استان فارس، گفت: حضور پزشکان خانواده در فارس یکی از دلایل مدیریت موفق در مقابله با کرونا ویروس بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در آستانه اربعین حسینی با ابراز امیدواری برای پایان ویروس کرونا، بیان کرد: این ویروس همه انرژی و توان نظام سلامت را گرفته است و روزی نیست که خبر شهادت یکی از همکاران را نشنویم.

او، با قدردانی از پزشکان خانواده به پاس تلاش و نقش موثری که در مقابله با  ویروس کرونا داشته اند، تصریح کرد: راه اندازی خانه‌های بهداشت عشایر به عنوان یک حرکت خوب و بزرگ برای نظام سلامت کشور، از شیراز مهد فرهنگ و علم پزشکی بوده است که امیدواریم در تمام کشور توسعه یابد.

 رئیسی، ادامه داد: یکی از توانمندی‌های کشور در مقابله با بیماری‌ها را وجود نظام شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد که در سطح روستا‌ها و شهر‌ها در حال اجرا است و  اگر این نظام نبود، بیمارستان‌ها توان پذیرش این حجم بیماران را نداشتند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور پزشک خانواده به ویژه در شرایط بحرانی را بسیار موثر دانست و افزود: در حال حاضر اجرای برنامه پزشک خانواده مانند روز‌های سخت آغازین اجرای آن نیست، فرهنگ سازی شده، پرونده الکترونیک راه اندازی و زیر ساخت‌ها فراهم شده است.

 برنامه ریزی برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در سطح کشور تا پایان امسال 

او، اضافه کرد: مصمم هستیم با حمایت وزیر بهداشت تا پایان امسال بیشتر استان‌های کشور تحت پوشش پزشک خانواده قرار بگیرد.

 رئیسی، اظهار کرد: با توجه به پیشرو بودن فارس و مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده، لازم است برای ارتقاء، تقویت و رفع چالش‌های موجود راهکار ارائه شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: با ورود پزشکان خانواده در امر غربالگری، مرحله اول و دوم این برنامه به طور کامل انجام شد که انتظار می رود  شاخص‌های بهداشتی در فارس همچنان بهبود یابد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار