سامانه مرصاد رفع عیوب روزانه شبکه برق اهواز را سرعت بخشید

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: از زمانیکه سامانه مرصاد راه اندازی شده است، مشاهده روزانه عیوب شبکه برق و رفع آن‌ها به سهولت انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن کریمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مطابق ارزیابی‌های بعمل آمده از سوی شورای عالی اداری استانداری خوزستان و بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی تعریف شده در جشنواره شهید رجایی، این شرکت در مجموع موفق به کسب رتبه برتر در زمینه خدمت به مردم در نظام اداری، ارتقای کارآمدی و بهره وری، پاسخگویی و شفافیت عملکرد شد.

او در تشریح خدمات انجام شده به شهروندان بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۸ با انجام اصلاحات اساسی جهت تاب آوری تجهیزات و مقاوم‌تر کردن ایزولاسیون شبکه، احداث ۲ مرکز بزرگ امور نگهداری و تعمیرات شبکه برق فشار متوسط در غرب و شرق اهواز با بهره گیری از گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار، افزایش تاب آوری و مقاوم کردن مکانیکی شبکه، مکانیزاسیون شبکه و بهبود وضعیت شاخص‌های ایمنی در مسیر پایداری و کاهش خاموشی و افزایش ایمنی شرکت انجام شد.

کریمی در ادامه درخصوص مزایای راه اندازی سامانه مرصاد یا مرکز رصد و پایش آنلاین رخداد‌های شبکه برق اظهار داشت: به منظور انجام فعالیت‌های زیربنایی در شبکه و با توجه به اینکه میانگین بار فیدر‌های شهر اهواز ۱۰ مگاوات یعنی حدود ۲۰۰ آمپر است، ضروری بود تا گزارش‌هایی مانند ترموویژن شبکه ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام شود.

این مقام مسئول افزود: با ایجاد این سامانه موفق به مشاهده روزانه عیوب شبکه، انجام دستورکار‌های ترموویژن، آنالیز و تجزیه و تحلیل به موقع و آنی عیوب مشاهده شده، اصلاح عیوب مشاهده شده فشار متوسط (کمتر از ۴۸ ساعت)، یکسان سازی در فرآیند انجام کار ترموگرافی و ارسال گزارشات، استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل‌های شرکت و همسو سازی اهداف شرکت در خصوص چشم انداز سال ۱۴۱۰ در زمینه کاهش تلفات شبکه خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: در سامانه مرصاد با بهره گیری و نظارت بر سیستم AVL بر روی همه خودرو‌های بازدیدکننده و حتی استیجاری شرکت، نحوه کنترل به وسیله نرم افزار GPS bin، نحوه ارتباط به صورت خطوط رادیویی و مخابراتی و همچنین شبکه‌های اجتماعی، ارسال گزارش خام قبل از شروع بازدید، اعلام تذکرات لازم به بازدید کنندگان در صورت انحراف از برنامه، ارسال گزارش بازدید از سوی کشیک سامانه برای امور نگهداری و تعمیرات شبکه برق فشار متوسط و مناطق هشتگانه برای اصلاح عیوب مشاهده شده امکانپذیر است.

او امکان آنالیز و تجزیه و تحلیل گزارش‌های بازدید و اصلاحات صورت گرفته را از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار به منظور جلب رضایت مردم عنوان کرد و بیان داشت: در زمینه افزایش پایداری شبکه، تعویض ۷۳ هزار مقره سرامیکی و جایگزینی مقره سیلیکونی، تعویض ۲۴ هزار کات فیوز، استفاده از پایه‌های با قدرت کششی و مکانیکی بالاتر، فرم دهی و تنشن خطوط به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناشی از طوفان و حذف طرح‌های ۱۰۳ انجام شده است.

حسن کریمی قالب بندی دور تیر‌های بتنی به منظور جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت پایه در مقابل خوردگی، نصب کابل خودنگهدار، اجرای طرح‌های تابش (تاب آوری اصلاحات بهینه شبکه) به منظور اورهال اساسی خطوط فشار متوسط و ساماندهی وضعیت خروجی ایستگاه‌های فوق توزیع را از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی سال‌های اخیر برشمرد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش مانور و روئیت پذیری شبکه تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با انجام عملیات گسترده تاکنون قابلیت مانیتورینگ کامل خطوط و امکان قطع و وصل ۱۰۴ دستگاه کلید قدرت از محل دیسپاچینگ به صورت آنلاین، نصب ۵۶۴ دستگاه کلید قابل قطع، نصب ۱۴۷ دستگاه کلید فرمان از راه دور، نصب ۱۱ ریکلوذر روی شبکه توزیع، فعال سازی ۶۹ دستگاه ریکلوذر در ایستگاه‌های فوق توزیع به منظور انجام مانور‌های بیشتر و نصب تعداد ۵۵۱ دستگاه کلید غیرقابل قطع بخشی از مجموع فعالیت‌های گسترده این شرکت محسوب می‌شوند.

کریمی گفت: با اجرای برنامه‌های مذکور موفق شدیم با فعالیت‌های انجام شده شاخص SAIDI بیانگر مدت زمان خاموشی (قطعی برق) مشترک در طول سال به دقیقه از یک هزار و ۷۴۰ دقیقه در ۱۳۹۶ به ۷۵۹ دقیقه در سال ۱۳۹۸ برسانیم و همچنان در تلاش هستیم تا به هدف ۹۹ دقیقه خاموشی در چشم انداز ۱۴۱۰ دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.