یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: در حال حاضر ۲۸۰ شهر و ۳۶ روستا در استان گیلان با قطعی برق مواجه هستند.

قطع برق ۳۶ روستا استان گیلان در اثر بارش سنگین برف /تلاش تیم‌های عملیاتی برای پایداری شبکه‌برقمیثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت قطع برق استان گیلان گفت: در حال حاضر ۲۸۰ شهر و ۳۶ روستا بی‌برق هستند، ولی به‌رغم شرایط جوی نامساعد، تیم‌های عملیاتی در حال تعمیرات شبکه برق هستند.

جعفرزاده در عین حال مهمترین مشکل در رسیدگی به شبکه برق را بسته بودن راه‌های مواصلاتی دانست و گفت: هرگونه رسیدگی به شبکه برق وابسته به باز شدن راه‌هاست و اطمینان می‌دهم که با بازگشایی راه‌های مواصلاتی، مشکل شبکه برق در مناطق یاد شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بسته بودن راه‌های مواصلاتی، مهمترین مشکل در رفع مشکلات شبکه برق گیلان


مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو بیان کرد: تا روز گذشته، ۱۹ ایستگاه توزیع برق قطع بود که این رقم در حال حاضر به ۸ مورد رسیده است و اگر به هر دلیلی راه‌های مواصلاتی برای امدادرسانی باز نشود ما مجبور هستیم عملیات را به صورت شبانه جلو ببریم. خوشبختانه وزارت راه هم تا به امروز همکاری خوبی داشته است و امیدواریم تا پایان وقت امروز مشکل آب و برق مناطق آسیب دیده حل شود.

او تصریح کرد: بیشتر این روستا‌ها در شهر‌های انزلی، رضوان شهر و صومعه سرا واقع هستند و تلاش برای برق‌دار شدن بعضی از روستا‌ها تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

جعفرزاده در رابطه با حل مشکل روستاهای بدون آب استان نیز گفت: در ابتدای حادثه ۵۵ روستا دچار قطعی آب شد که با تلاش گروه‌های عملیاتی، در حال حاضر مشکل قطعی آب ۶۵۰۰ خانوار ساکن در ۱۹ روستای استان گیلان حل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، قطعی برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار