ابدالی گفت: در سال جاری از محل اعتبارات ملی ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت مقابله با ریزگرد‌ها به استان ایلام اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛غلام‌رضا ابدالی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای ایلام، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۷ روز هوای ناسالم و ۱۷۹ روز هوای سالم در این استان مرزی ثبت شده است.

او افزود: میزان ریزگرد‌ها در هوای استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ روز معادل ۷۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام، بیان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت مقابله با ریزگرد‌ها به استان اختصاص یافت؛ در این راستا ۲۰۰ هکتار از مناطق حفاظت شده مستعد تولید گرد و غبار، نهال کاری شده است.

ابدالی ادامه داد: در مجموع از محل اعتبارات سال ۹۸- ۹۹ جهت کنترل کانون تولید ریزگرد‌ها ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص و در اختیار منابع طبیعی استان قرار گرفته است که جهت مهار کانون‌های بحرانی گرد و غبار در جنوب استان هزینه شده است.

او عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان ۸ ایستگاه سنجش گرد و غبار فعال است که از این تعداد ۲ ایستگاه در شهر ایلام نصب است؛ هم اکنون شهرستان‌های هلیلان، بدره، ملکشاهی و سیروان فاقد ایستگاه سنجش گرد و غبار هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.