مشاور استاندار خوزستان درحوزه بهداشت و سلامت گفت: رعایت نکردن فاصله اجتماعی در این شرایط سخت کرونایی تبدیل به یک معضل در خوزستان شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی مشاور استاندار خوزستان درحوزه بهداشت و سلامت گفت:: با وجود اینکه هشت ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، اما جمعیت زیادی نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، انتظار می‌رود بعد از گذشت این مدت طولانی مردم برخورد با این بیماری را یاد بگیرند.

او با بیان اینکه نسخه ایمنی در مقابل این بیماری شست و شوی مرتب دست، استفاده از محلول گندزدا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است امه داد: زمانی می‌توانیم در مقابله با کرونا توانمندسازی کنیم که برنامه‌های آموزشی تداوم داشته باشند و مردم نسبت به این آموزش‌ها حساس و راغب باشند.

شریفی بیان داشت: مدیران باید نگاه سلامت محور داشته باشند و به صورت منظم ارزشیابی و نظارت بر نحوه آموزش و رعایت نکات بهداشتی را در گروه‌های مختلف جامعه داشته باشند و بار هزینه‌های درمان و تست کرونا، امکان حضور نداشتن در جامعه و یا محل کار بسیار سنگین‌تر از انجام اصول بهداشتی برای مقابله با ابتلا به این بیماری است.

مشاور استاندار خوزستان درحوزه بهداشت و سلامت با اشاره به اینکه تنها ۵۰ درصد جامعه اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند افزود: رعایت نکات بهداشتی درواقع پیشگیری از این بیماری است و بسیار آسان‌تر و ارزان‌تر از ابتلا به کرونا است به همین دلیل به مردم توصیه می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به این بیماری مهلک مبتلا نشوند و فردی که مبتلا به این بیماری می‌شود بار هزینه زیادی را متحمل می‌شود و خانواده و اطرافیان خود را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هشدار به تداخل بیماری آنفلوآنزا و کرونا

این مقام مسئول گفت: فصل پاییز و زمستان فصل شیوع بیماری آنفلوآنزا و سرما خوردگی است و شرایط را برای ابتلا به بیماری کرونا فراهم‌تر می‌کند به همین دلیل پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی در این ایام باید جدی‌تر گرفته شود.

او  اظهار داشت: ضروری است سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف نسبت به انتشار پیام‌های هشدار آمیز و آموزشی در خصوص بیماری کرونا و آنفلوآنزا در سطح گسترده تری اقدام کنند و در این شرایط که وضعیت ابتلا به این بیماری در خوزستان دوباره به حالت قرمز کرونا بازگشته است نیاز است روش‌های آموزشی پیمشگیری از این بیماری نیز تغییر کند.

شریفی افزود: لازم است مدیران و متولیان امر با بهره‌گیری از نظرات جامعه شناسان برای هر منطقه آموزش‌های خاص را در نظر بگیرند تا مردم خطر را بیشتر احساس کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را یک تکلیف بدانند شریفی ادامه داد: برای کنترل این بیماری مردم باید در کنار مسئولان باشند و این مسیر سخت بدون همراهی مردم قابل طی شدن نیست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.