به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پاندمی یا همه گیری ویروس کرونا باعث ایجاد بحران سلامتی بی سابقه ای در سرتاسر دنیا گردیده و اقتصاد تمامی کشورها به شدت تحت تأثیرگسترش و شیوع این ویرس قرار گرفته است. کمپانی ها و شرکت های سرتاسر دنیا بودجه ثابتی را برای تبلیغات خود در نظر گرفته اند و البته مدیران این کمپانی ها هم در حال حاضر ممطئن نیستند که آیا این هزینه های تبلیغاتی باید برای آنها اولویت داشته باشد یا خیر.
از نگاه متخصصین و کارشناسان حوزه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ جای هیچ گونه شک و تردیدی نیست که با تغییرات مهمی در فرآیندهای تبلیغات و خلاقیت مواجه هستیم. این کارشناسان حوزه تبلیغات و بازاریابی با علم به این موارد توصیه می کنند که حتماً با افراد خبره و حرفه ای در این حوزه مشاوره انجام شود تا معضلات و گیر و گرفت های کسب و کارها در این حوزه مشخص شوند و برای آنها راه حل و چاره ای اندیشیده شود.
در این جا 6 نکته کلیدی و ارزشمند را در عصر نوین "تبلیغات در دوران پسا پاندمی کرونا در آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ آران" آورده شده است که مطالعه و مرور آنها می تواند تحولات شگرف و عظیمی را در هر کسب و کاری ایجاد کند":
1) تولید محتوای ارزشمند و کاربردی. در دوران پاندمی یا همه گیری هیستری جمعی به نحوی تحت تأثیر قرار گرفته است. اما در این شرایط فرصت هایی وجود دارد که می توانیم از آنها نهایت استفاده را ببریم. اینکه از ایجاد ترس در اذهان عمومی به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف فروش استفاده کنیم می تواند تاکتیک خوبی باشد. باید به اندازه کافی خلاق باشیم و از طریق ایجاد و تولید محتوای ارزشمند بتوانیم ترافیک ارگانیک را در تمامی پلتفرم های دیجیتال و آنلاین فراهم کنیم، نه فقط در شبکه های اجتماعی بلکه در وب سایت و از طریق تولید اخبار و وبلاگ ها بتوانیم به میزان مخاطبین و مشتریان بالقوه سایت اضافه کنیم. آژانس دیجیتال مارکتینگ آران می تواند در زمینه تولید محتوای ارزشمند و کاربردی برای تمامی کسب وکارها در این حوزه خدمات اجرایی و مشاوره ای حرفه ای و استراتژیک خاصی را ارائه کند.
2) تأثیر الگو و رهبر بازار بودن. تقریباً مرسوم و متداول است که این فرض را داشته باشیم که از آنجاییکه آموزش می دهیم و دیگران را راهنمایی می کنیم و در واقع به نوعی رهبر بازار هستیم، به مثابه این است که میزان و سطح دسترسی خود را به مشتریان آینده به طور تصاعدی چندین و چند برابر می کنیم. که این مطلب نمی تواند به هیچ جه به طور کامل درست باشد. یک بازاریابی کانالیزه شده مطلوب در رسانه های دیجیتال و سنتی می تواند نتایج کوتاه مدت بهتری را به وجود بیاورد و برای اینکه به این نتایج دست پیدا کنیم، باید در مورد گروه هدف و ایجاد تمایز ارزشی در مورد خدمات و کمپانی خودمان کاملاً شفاف با مشتریان صحبت و برخورد کنیم. چنانچه در زمینه برندینگ و ایجاد وجه تمایز و سهم بازار خاص برند خودتان دچار مشکل هستید یا نیازمند مشاوره هستید یا به خدمات اجرایی خاصی احتیاج دارید آژانس تبلیغاتی آران می تواند خدمات حرفه ای در این حوزه برای کسب و کار شما داشته باشد.
3) جایگاه سازی. داشتن استراتژی جایگاه سازی بلندمدت کلید اصلی ماجراست؛ معمولاً اینکه بخواهیم در لحظه به تمامی نتایج برسیم، کاملاً طبیعی است و متمرکز کردن تبلیغات بر نتایج لحظه ای (گرچه فروش و تقاضا را برای محصول و خدمات افزایش می دهد) می تواند موثر باشد اما نباید اهداف بلندمدت کمپانی را نادیده بگیریم و می بایست این اطمینان را داشته باشیم که در تمامی مواقع اقدامات ما کاملاً موثر و کارآمد هستند. چنانچه در حوزه خدمات و سرویس های حرفه ای جایگاه سازی یا Positioning در بازار هدف خود نیازمند مشاوره یا خدمات اجرایی حرفه ای خاص هستید، آژانس تبلیغات خلاق و دیجیتال مارکتینگ آران می تواند در این حوزه خدمات حرفه ای را برای کسب و کار شما داشته باشد.
4) ایجا پیوند و ارتباطات ماندگار و قدرتمند با مشتریان. به یاد داشته باشید که هدف غایی و نهایی از بازاریابی و تبلیغات ایجاد پیوند و رابطه عاطفی و مستحکم و قدرتمند و همچنین تولید روابط ماندگار و بادوام میان برندها و افراد است. دیگر مفهوم Top Of Mind فقط کافی نیست بلکه مفهوم Top of Heart در حال جایگزین شدن این مفهوم است و اینکه دیگر نمی توان فقط از خریداران و مشتریان نام برد بلکه باید از طرفداران حقیقی و راستین برندها صحبت کرد. چنانچه در این حوزه از بازاریابی و تبلیغات رسانه ای قدرتمند دیجیتال نیز نیازمند خدمات مشاوره حرفه ای هستید، آژانس تبلیغات خلاق و دیجیتال مارکتینگ آران می تواند زمینه ساز ایجاد تحولات شگرف برای شما در حوزه تبلیغات و بازاریابی باشد.
5) حذف تبلیغات به هیج وجه باعث پس انداز سرمایه نمی شود. کاهش یا حذف بودجه تبلیغاتی در طول دوران بحران به هیچ وجه نمی تواند به عنوان پس انداز قلمداد شود. مدیران احتمالاً پرداخت صورت حساب هزینه ها و حقوق کارمندان شرکت هایشان را را در الویت قرار می دهند که البته بسیار هم مهم است. اما اینکه کاملاً بودجه تبلیغات را کنار بگذاریم و آن را نادیده بگیریم می تواند باعث شود که ارتباطتان را با مشتریان از دست بدهید و در نتیجه فروشتان به میزان چشمگیر و محسوسی افت و کاهش پیدا کند.
6) استمرار در ارائه منافع حتی در صورت توقف فروش. یک ترکیب رسانه ای خوب وایده آل کلید اصلی موفقیت کمپانی ها و سازمان های امروزی است. علیرغم این واقعیت در مناطق شهری به طور روز افزون اطلاعات را از طریق پلتفرم ها و کانال های دیجیتال مصرف می کنند و لذا مهم است که این درک را داشته باشیم که این مصرف اطلاعات با واقعیت زمانی یا جغرافیایی مان ممکن است جور در نیاید؛ چون تمامی افراد به تمامی پرتال کامل اخبار و اطلاعات جدید دسترسی ندارند. یک ترکیب رسانه ای خوب شامل رسانه های سنتی (مثل رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و مجلات کاغذی)، رسانه های دیجیتال، پورتال ها یا درگاه های اخبار، مجلات تخصصی دیجیتال و شبکه های اجتماعی می باشد که کلید اصلی دست یافتن به تمامی پتانسیل مشتریان و خریداران است.
هم صدایی و هم افزایی برای گرد هم آوردن فعالان حوزه دیجیتال، کارآفرینان، نوآوران، خردمندان، روشنفکران، مربیان و اساتید و رهبران اندیشه و ایده از کل دنیا در کنار هم ایجاد شده است تا فرصت زندگی و کار را در یک محیط حمایتگرانه و پشتیبانی کننده ایجاد نماید.
انتهای پیام/