نوربخش گفت: تامین حشره کش، آفت کش و قارچ کش در حال انجام است و از بانک مرکزی انتظار داریم که این گروه کالایی را در صف تخصیص ارز قرار ندهد.

سعیده نوربخش مدیر کل دفتر آفت کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تدارک آفت کش‌ها در حال انجام‌ است، اظهار کرد: امسال تامین حشره کش، آفت کش، قارچ کش و سایر سموم در حال تدارک است که بنابر پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا کردیم که تامین آفت کش را در اولویت قرار دهند.

او افزود: با توجه به اختصاص ارز نیما و تغییر گروه کالایی، قیمت آفت کش‌ها بالا رفته است.

نور بخش ادامه داد: هم اکنون در حال تامین آفت کش و علف کش گندم، جو و کلزا هستیم و همواره در تلاش هستیم که با وجود مشکلات متعدد نقل و انتقال ارز بتوانیم این اقلام را به میزان کافی و در زمان مقرر تدارک ببینیم.

کمبود چشمگیری در تامین سموم نداریم

مدیر کل دفتر آفت کش سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه کمبود چشمگیری در تامین آفت کش‌ها نداریم، گفت: طی سال‌های مختلف برمبنای بروز و ظهور بیماری، تغییراتی در سطوح مبارزه داشته‌ایم که بنابر میزان موجودی سال‌های قبل و مقدار سموم وارد شده، کمبود قابل توجهی در تامین آفت کش نداریم.

به گفته او، با وجود مشکلات نقل و انتقال ارز، منکر کمبود آفت کش و علف کش نیستیم، اما بخش خصوصی این آمادگی را دارد که ثبت سفارش را انجام دهد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول با تاکید بر این مسئله که بانک مرکزی تخصیص ارز به واردات آفت کش‌ها را باید در اولویت قرار دهد، بیان کرد: بنابر مکاتبات صورت گرفته، بانک مرکزی تخصیص ارز را باید در اولویت قرار دهد تا آفت کش در زمان مقرر در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

مدیر کل دفتر آفت کش‌های سازمان حفظ نباتات در پایان با تاکید بر این مسئله که تخصیص ارز آفت کش‌ها باید در زمان مقرر انجام شود، تصریح کرد: بانک مرکزی، آفت کش‌ها را باید مستثنی از نوبت تخصیص ارز کند چرا که تاریخ بروز و ظهور بیماری زمان مشخصی دارد و در زمان مقرر باید آفت کش وارد و در اختیار کشاورزان قرار گیرد، چرا که نقدینگی شرکت‌ها به حدی بالا نیست که تدارک زیادی انجام دهند، بلکه کالا به صورت دوره‌ای وارد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار