سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: استفاده از ماسک توسط مردم این استان در یک ماه گذشته از ۸۲ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته که به هیچ وجه قابل قبول نیست و افزایش نظارت و برخورد با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری سرپرست استانداری خراسان رضوی در نشست شورای اداری استان با اشاره به تلاش کادر پزشکی در هشت ماه گذشته گفت: کادر درمان از مردم استان انتظار دارند دستورالعمل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت نموده و استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست‌ها را فراموش نکنند.

او افزود: اینکه ۶۲ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان زدن ماسک و موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند، پذیرفتنی نیست، همه دستگاه‌های اجرایی باید ۱۰۰ درصد موارد بهداشتی در زمینه مقابله با کرونا را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید

سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ادارات باید در رعایت دستورالعمل های بهداشتی الگو باشند، ستاد ملی مقابله با کرونا برخورد با کارکنانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تا مرحله انفصال از خدمت، تصویب کرده است و در نشست بعدی شورای اداری از مدیران دستگاه‌های اجرایی که این موارد را رعایت کرده باشند، قدردانی شده و خاطیان نیز معرفی می‌شوند.

جعفری با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط اصناف و مشاغل مختلف نیز بیان کرد: صاحبان صنوف از ورود افرادی که ماسک نمی‌زنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به اماکن عمومی، مجتمع‌های تجاری و واحد‌های صنفی خودداری کنند.

او تصریح کرد: در فصل پاییز علاوه بر شیوع کرونا، شیوع بیماری آنفلوآنزا را داریم و اولویت مصرف واکسن این بیماری افراد در معرض آسیب مانند سالمندان، کودکان و زنان باردار است.

سرپرست استانداری خراسان رضوی شیوه‌نامه مربوط به برگزاری مراسم عزاداری در دهه پایانی صفر را که با در نظر گرفتن شیوع کرونا تنظیم شده است بسیار مناسب دانست و تاکید کرد: با رعایت این شیوه نامه از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شاهد کمترین آسیب به سلامت عزاداران در این ایام باشیم.

جعفری اظهار کرد: طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا هر نوع سفر به خراسان رضوی و مشهد به صورت پیاده یا با ناوگان حمل و نقل بین شهری در ایام پایانی ماه صفر ممنوع است.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.