فخری گفت: آب رسانی به سرخه یکی از مطالبات دیرینه مردم این دیار است که خط انتقال آب از مسیر شمال شهرستان آماده و به زودی این ‌مهم محقق می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه شورای اداری شهرستان سرخه با بیان اینکه اقدامات بسیار مطلوبی در راستای حل مشکلات و کمبود ها و توسعه شهرستان سرخه در بخش شهری و روستایی در حال انجام است، گفت: آب رسانی به سرخه که سالها مورد پیگیری بود، خوشبختانه در حال به سرانجام رسیدن است و در ایستگاه های پایانی قرار دارد؛ خط انتقال آب در استان سمنان و شهرستان سرخه از شمال این شهرستان و دشت چلیم آماده است و ظرف دو ماه آینده این پروژه به بهره برداری خواه رسید.

او ادامه داد: بلوار سرخه به سمنان نیز با پیشرفت بسیار خوبی در حال احداث است که ارتباط خوب و دسترسی مناسب به شهر سمنان را برقرار خواهد کرد و انشالله تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه مجتمع فرهنگی هنری سرخه نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در حال پیشرفت مطلوبی است که با تاکید و پیگیری استاندار محترم و از طریق دیدار با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، روند به خوبی در حال پیشرفت است.

فخری همچنین عنوان داشت: اقدامات بسیار خوبی نیز در حوزه دامپروی و دام سبک، پرورش شتر مرغ و کشت گلخانه ای در شهرستان سرخه در حال انجام است و انشالله در آینده با تکمیل این‌ پروژه ها اتفاقات خوبی برای این شهرستان رخ خواهد داد.

فخری به حضور دکتر قربانی، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در استان سمنان و شهرستان سرخه اشاره داشت و گفت: اختصاص ماشین آتش نشانی، ماشین آلات دهیاری ها و نوسازی این ماشین آلات از مطالبات روستاهای ما در استان است.

وی با بیان اینکه شاهرگ حیاتی خدمات عمرانی و توسعه ما در روستاها شکل می گیرد و لازمه داشتن شهرهای آباد و توسعه یافته، توسعه و رشد روستاها است، خاطر نشان کرد: بنده معتقدم که ارائه خدمات در حاشیه شهرها، افزایش دهنده پدیده حاشیه نشینی است و طبیعتا با ارائه این خدمات در روستاها، شاهد معکوس شدن مهاجرت از روستاها به شهر خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار سمنان اظهار داشت: در استان سمنان نیز امکانات و خدمات بسیار مطلوبی همراه با زیرساخت های شبکه تلفن همراه و اینترنت ، آب و برق و گاز در روستاهای استان وجود دارد و شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای استان هستیم.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.