امام جمعه دیر گفت: یکی از پیام‌های اربعین این است که یاد شهدا فراموش نشود. امروز هم ما در قبال شهیدانمان مسئولیت داریم که نگذاریم یادشان به فراموشی سپرده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر امروز در آیین قرائت زیارت اربعین در کنار مرقد مطهر شهدای گمنام شهر دیر، بیان کرد: پیام اربعین پیروزی حق بر باطل است.

او با بیان اینکه اگر در راه خدا قیام کنیم پیروز می‌شویم، افزود: اگر روز عاشورا امام حسین را مظلومانه شهید کردند و اهل بیتش را به اسارت بردند، روز اربعین، حضرت زینب (س) به کنار قبر برادرش آمد و گفت یزید را رسوا کردم و برگشتم.

امام جمعه دیر پیام دیگر اربعین را فراموش نکردن یاد شهدا دانست و عنوان کرد: پیام دیگر اربعین این است که یاد شهدا فراموش نشود، اگر پیام رسانی حضرت زینب(ص) و تلاش اهل بیت(ع) نبود، حادثه عاشورا به آن زیبایی رقم نمی‌خورد و به دست ما نمی‌رسید.

حسینی گفت: امروز هم ما در قبال شهیدانمان مسئولیت داریم که نگذاریم شهدا و خاطره آن‌ها در مقابل امواج سهمگین تبلیغات سوء دشمن به فراموشی سپرده شود.

او با تأکید بر اینکه نباید ولایت و بازوان ولایت را فراموش کنیم، افزود: امروز باید از سردار رشید سپاه اسلام، شهید سلیمانی یاد کنیم که امنیت را به حرم اهل بیت بازگرداند و در راه دفاع از حرم اهل بیت جانش فدا شد.

امام جمعه دیر عنوان کرد: امیدواریم قدم‌های عزاداران حسینی در مسیر ولایت و پیوند با ولایت ثابت باشد.

آیین قرائت زیارت اربعین صبح امروز همزمان با اربعین حسینی با رعایت اصول بهداشتی در دیر برگزار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.