رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی افراد از طریق ارسال ایمیل‌های جعلی و مشکوک به همراه پیوست‌های مخرب هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه مجرمان سایبری هر روزه با ترفند‌های جدید فریبکارانه ظاهر می‌شوند، گفت: مجرمان در یکی از شایع‌ترین روش‌های سرقت اطلاعات کاربران، اقدام به ارسال ایمیل‌های جعلی به همراه پیوست‌های مخرب می‌کنند.

او افزود: مجرمان سایبری با ارائه پیشنهاد‌های جذاب و فریبننده از قبیل برنده شدن در مسابقه، پذیرفته شدن در قرعه‌کشی و غیره، با ترغیب و تشویق کردن کاربران بر کلیک روی پیوست ایمیل دریافتی، اقدام به نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای کاربران و سرقت اطلاعات شخصی آنان می‌کنند.

سرهنگ یادگار نژاد درباره بررسی پیوست ایمیل‌های مشکوک از طریق پسوند آن‌ها گفت: یکی از پسوند‌های مخرب، پسوند exe است که یک برنامه اجرایی را نصب می‌کند و ممکن است حاوی یک برنامه مخرب باشد.

او تاکید کرد: بنابراین کاربران برنامه‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کرده و حتما به پسوند آن نیز توجه کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان درباره نفوذ به سیستم کاربران با استفاده از فایل‌های پیوست ایمیل‌ها بیان کرد: یکی از روش‌های مجرمان سایبری برای نفوذ به سیستم کاربران، همراه کردن ویروس و انواع بدافزار به پیوست ایمیل است؛ بنابراین مراقب باشید پیوست‌های ایمیل ناشناس را باز نکنید.

 او تصریح کرد: اگر ایمیلی از آدرس یک سازمان یا بانک یا هر شخص مورد اعتمادی ارسال شد، ابتدا بر روی reply کلیک کنید و ببینید در قسمت to به آن سازمان ارسال می‌شود و آدرس کاملا درست است یا خیر؛ اگر درست بود به آن اطمینان کنید در غیر این صورت، مطمئن شوید این یک ایمیل جعلی است.

سرهنگ یادگار نژاد درباره ارسال ایمیل‌های مخرب تحت عنوان covid۱۹ نیز گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، یکی از روش‌های مهاجمان سایبری ارسال پیوست‌های مخرب تحت عنوان اطلاعات covid۱۹ برای کابران و سرقت اطلاعات شخصی و سازمانی آن‌ها است.

او به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری هر روزه با روش‌های جدید دست به اقدامات مجرمانه می‌زنند و کاربران باید مراقب باشند صرف اینکه ایمیل حاوی نام، آدرس، لوگو یا هر مورد خاصی از سازمان، شرکت یا برند خاصی است، به آن اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: اگر در ایمیلی به شما وعده برنده شدن در قرعه کشی یا جایزه بانک یا غیره داده شد و از شما اطلاعات حساب بانکی را درخواست کرد به آن شک کنید و به راحتی اطلاعات خود را افشا نکنید.

او بیان کرد: کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات و ارتقای آگاهی‌های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که در خصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار