شیخ نعیم قاسم در یک سخنرانی اعلام کرد برای برون رفت از بحران سیاسی در لبنان باید دولت براساس قانون اساسی و توافق طائف تشکیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه اینترنتی رأی الیوم، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان روز گذشته در سخنانی خود گفت دولت بر اساس قانون اساسی و سازوکار‌هایی که از زمان توافق طائف به آن‌ها استناد شده، تشکیل شود.

نعیم قاسم در این باره گفت: ماه‌های گذشته ثابت کرده است تنها راه پیش رو برای تشکیل دولت، عمل به قانون اساسی و سازوکار‌هایی است که از زمان توافقنامه طائف به آن‌ها استناد می‌شود و هرگونه تخطی از این راهکار نیز به معنای ادامه در جا زنی و ادامه وضع وخیم کنونی است و مسئولیتش نیز با کسانی است که مسیر‌های قانونی را طی نمی‌کنند.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: زمان کنونی برای اصلاح یا تغییر موازنه‌های قدرت و نیز کودتا علیه نتایج انتخابات مجلس لبنان و نیز ارائه فرمول‌هایی برای دولتی که نماینده فراکسیون‌های پارلمانی نیست، مناسب نیست.

او گفت: طرح نجات و بازسازی بیروت و چاره اندیشی برای بحرانها، نیازمند یک دولتی است که این بار سنگین را تحمل کند و هر قدر که دست‌ها به هم گره بخورد و گسترده‌ترین حضور در دولت تحقق یابد که رأی اعتماد مجلس را به دست آورد به همان اندازه نیز امید به اصلاحات، بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار