حجت‌الاسلام ولی زاده گفت:نام، راه و فرهنگ اباعبدالله (ع) و همچنین عشق به وجود مبارک ایشان، آزادی‌بخش و رونق دهنده زندگی هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام احمد ولی زاده جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه استان قم با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی سرور و سالار شهیدان گفت: توصیه مقام معظم رهبری (مدظله) بر"تبعیت از مقررات ستاد مبارزه با کرونا و نشستن در خانه ها" است.

او افزود: هرچند به ظاهر، از زیارت قبر شش گوشه امام حسین علیه‌السلام به لحاظ فیزیکی محرومیم، ولی با پای جان و روح، عاشقانه، با ارادت و محبت می‌توان از فضیلت زیارت بهره‌مند گردید، فقط کافی‌ست که در منزل یا صحرا و یا پشت‌بام خانه‌ها سه مرتبه "صلی الله علیک یا اباعبدالله" را بر زبان جاری نمایند تا ثواب زیارت برایشان محسوب گردد.

حجت‌الاسلام، ولی زاده ادامه داد: امام صادق (ع) سفارش مؤکد به زیارت حضرت اباعبدالله علیه‌السلام را داشتند و به شخصی که توانایی سفر کربلا را نداشت، توصیه نمودند که: با اشاره به قبله یا قبر حضرت با این لفظ زیارت نماید" السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک و رحمت‌الله و برکاته".

او با بیان این که زیارت اربعین اکسیر اعظم برای جان‌ها و عموم انسان‌هاست ،گفت:نام، راه و فرهنگ اباعبدالله (ع) و همچنین عشق به وجود مبارک ایشان، آزادی‌بخش، جلا و رونق دهنده زندگی هاست.

جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه استان قم بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) پنج خصوصیت مؤمن را بدین شرح بیان داشتند" خواندن پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه‌روز (نافله و واجب)، بلند گفتن بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم در نماز‌ها و در هر جا، پیشانی بر خاک گذاشتن که برترین آن خاک کربلاست، انگشتر عقیق در دست راست نمودن و "زیارت اربعین""، که از زیارت‌های مؤکد همه اهل بیت (ع) است.

او ویروس کرونا را، حکمت خفیه الهی دانست که شرق و غرب را با آن‌همه قدرت و پیشرفت در صنعت که محیرالعقول است، زمین‌گیر کرد، تا از این طریق، انسان‌ها به خود آمده و موقعیت دنیوی، اخروی و معنوی خود را دریابند و با کمک به نیازمندان و همسایگان سبک زندگی خویش را خدایی و الهی کنند و برایشان درسی از تقوا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار