استان فارس و سومین حرم اهل بیت (ع) در روز اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اربعین، روز زیارت حضرت عشق است؛ روز گسستن زنجیر سخت جدایی و مرورِ زخم‌های عاشورایی ...

دلدادگان حسینی امروز در استان فارس و سومین حرم اهل بیت (ع) در سوگ چهلمین روز شهادت حسین بن علی (ع) و در غم فراق کربلا خون می‌گریند.

امسال مراسم اربعین حسینی با حال و هوایی متفاوت و رنگی دیگر برگزار شد، محبان سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به عزاداری پرداخته و همنوا با زائران حسینی در کربلا زیارت اربعین را زمزمه کردند.

شیفتگان اهل بیت علیهم السلام با عزاداری در شهر و خانه خودشان به دنیا ثابت می‌کنند راه امام حسین (ع) ادامه دارد و پرچم عزای سرور شهدا هیچگاه بر زمین گذاشته نمی‌شود.

همچنین موکب‌های خدمت‌رسان هم مسیری دیگر برای بندگی انتخاب کرده و خیراتشان را در راه کمک‌های مومنانه صرف می‌کنند.
 
نهضت کمک‌های مومنانه در ایام اربعین و تاپایان ماه صفر نیز ادامه دارد و نهادها، ارگان‌ها و خیران تعداد زیادی بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه را بین نیازمندان پخش می‌کنند.

گفتنی است در ایام سوگواری دهه آخر صفر ویژه برنامه‌های سخنرانی مذهبی و مرثیه سرایی از ۱۶ تا ۲۶ مهر هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن حرم مطهر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

در این مراسم‌ها آیت الله سید احمد خاتمی، آیت الله ملک حسینی و حجت الاسلام رضوی اردکانی، میرزا محمدی و جاوید به ایراد سخن می‌پردازد.

انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار