اتصال ۸۴ مدرسه غرب مازندران به شبکه ملی اطلاعات

۸۴ مدرسه شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مرتضی کبیری مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات مازندران با بیان اتصال ۸۴ مدرسه شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت به شبکه ملی اطلاعات ،گفت: ۶ روستای شهرستان چالوس در روز‌های گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و در یکماه آینده ۷ روستای شهرستان نوشهر هم از خدمات و سرویس‌های باکیفیت صوت و اینترنت همراه نسل چهارم برخوردار می‌شوند.

او افزود: برقراری عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار  از مهمترین الویت‌های اصلی وزارت ارتباطات است.

کبیری از اتصال کلیه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، راه اندازی مراکز داده و افزایش ظرفیت شبکه، اتصال به اینترنت سرعت بالای ثابت VDSL و FTTH، ایجاد بستر فیبر نوری در مناطق محروم، هوشمندسازی مدارس، راه اندازی و ارتقا سایت‌های تلفن همراه بعنوان برخی از طرح‌های در دست اقدام در این خصوص اشاره کرد.

او با اشاره به لزوم حمایت از کسب و کار‌های دیجیتالی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، گرایش مردم به استفاده از خدمات آنلاین رشد چشمگیری داشته و این موضوع باعث شد تا اهمیت خدمات الکترونیکی و خدمت رسانی به مردم در بستر فضای مجازی بیش از گذشته نمود پیدا کند.

کبیری گفت: مجموعه وزارت ارتباطات با تمام توان در راستای تحقق شعار امسال که به فرمایش مقام معظم رهبری سال "جهش تولید" نامگذاری شده است گام برداشته است.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات مازندران رفع موانع موجود در پیشبرد توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را منوط به همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرای طرح‌های این بخش دانست.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.