امام جمعه رستاق گفت: ملاک در ارزش ها، حق و باطل است و ما باید مواظب باشیم اکثریت و فراوانی در یک گروه ما را فریب ندهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق  به تفسیر آیه ۱۰۰ سوره مبارکه مائده پرداخت و گفت: ملاک در ارزش ها، حق و باطل است و ما باید مواظب باشیم اکثریت و فراوانی در یک گروه ما را فریب ندهد و با خرد و رعایت تقوا حق را از باطل تشخیص و تسلیم موج و هیاهوی جمعیت نشویم.

او افزود: بنابر آیه ۱۰۰ سوره مائده منطق " خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو " خلاف قرآن است و ما باید رستگاری خود را طبق آیه شریفه از راه خرد و عقل و رعایت تقوا به دست آوریم.

خطیب جمعه رستاق با آرزوی قبولی عزاداری‌ها در اربعین حسینی و عرض تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر، اظهارداشت: درس‌ها و عبرت‌های عاشورا  باید مورد توجه قرار  گیرد تا سرمشق زندگی امروز ما باشد.

امام جمعه رستاق ادامه داد: مردم کوفه در شناخت امام زمان خود ناتوان بوده و لذا در حق او کوتاهی کرده و تعصبات قومی و قبیله‌ای خود را با دین مخلوط نمودند. به خاطر عدم تفاهم و همدلی،   باطل موفق شد بر آن‌ها سوار شود و آن‌ها نیز به دشمن باطل سواری دادند، و خواص و بزرگان قوم نیز زمان شناس نبودند و نیز دنیا زدگی هم خود عاملی بود تا  همراهی امام زمان خویش نکنند.

 حجت الاسلام دلاوری همچنین  در رابطه با مناقشه قره باغ تحلیل کوتاهی را ارائه داد و تصریح کرد: آتش بیار معرکه آمریکا است و به دنبال کنترل نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی و نیز مقابله با توسعه نفوذ نرم جمهوری اسلامی ایران در آسیای مرکزی است.

او با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد روی به ظرفیت نفتی آسیای مرکزی آورد و وابستگی خود را به نفت خلیج فارس کاهش دهد، بیان کرد: موضع ایران درباره بحران قره باغ روشن و شفاف بوده و همواره خواهان حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ  در قالب قواعد حقوق بین المللی است.

حجت الاسلام دلاوری در پایان با توصیه مجدد به  ذکر و توسل و مجالس روضه خوانی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، خطبه خود را با ذکر مصیبت اهل البیت علیهم السلام به پایان برد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.