سهرابی با بیان اینکه استان فارس رتبه نهم کشور در شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کشوردارد، از افزایش امتیاز شاخص‌های این استان نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش بسیار مهمی را در اندازه‌گیری و ارزیابی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا می‌کند، گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، استان فارس در شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات رتبه نهم کشور را داراست.

او افزود: این شاخص‌ها، براساس ۳ پارامتر «دسترسی»، «استفاده» و «مهارت» در فناوری اطلاعات و ارتباطات تعریف می‌شود و استان فارس در تمامی این شاخص از میانگین کشوری بالاتر است.

سهرابی گفت: در پارامتر «دسترسی» میزان دسترسی به تلفن ثابت و تلفن همراه، میزان دسترسی به پهنای باند اینترنت و تعداد خانوار‌های دارای کامپیوتر مدنظر قرار می‌گیرد که در زیرشاخص دسترسی به تلفن ثابت به ازای هر ۱۰۰ نفر، تعدادمشترکین تلفن ثابت در استان فارس ۳۱/۴۶ است و میانگین کشوری در این بخش ۳۱/۳۷ است.

او ادامه داد: همچنین در زیرشاخص دسترسی به تلفن همراه به ازای هر ۱۰۰ نفر، تعداد مشترکین تلفن همراه در استان فارس ۱۴۹/۸۰ و میانگین کشوری این آیتم ۱۴۵/۶۱ مشترک است.

سهرابی افزود: میزان پهنای باند اینترنت بین‌الملل در استان فارس به ازای کاربران اینترنت ۷۷۵۵۸ بیت بر ثانیه و میانگین کشوری ۴۰۷۰۸ بیت بر ثانیه و ۷۸/۵۵ درصد خانوار در استان فارس به رایانه دسترسی دارند و میانگین کشوری این آیتم ۷۰/۵۹ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: بررسی شاخص میزان «استفاده» از فاوا نشان می‌دهد ۷۲/۵۴ درصد مردم استان فارس از اینترنت استفاده می‌کنند و میانگین کشوری استفاده از اینترنت ۶۶/۷۷ است.

او افزود: میزان مشترکین پهن باند ثابت به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان فارس ۱۲/۳۷ درصد است و میانگین کشوری در این بخش ۹/۸۷ درصد است و میزان مشترکان فعال پهن باند سیار به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان فارس ۸۶/۸۵ درصد است.

سهرابی در خصوص شاخص «مهارت» نیز گفت: بر مبنای ارزیابی‌های صورت گرفته، نرخ باسوادی بزرگسالان (۱۵ سال به بالا) در استان فارس ۸۷/۳۹ و در کشور میزان میانگین باسوادی ۸۴/۴۳ درصد است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.